La portada de mañana
Acceder
Análisis - La estrategia digital de André Janones para combatir el bolsonarismo
Consulta el mapa que muestra cómo concurre cada partido al Senado
Opinión - 'Unos salen a liarla y otros a sacar tajada', por Neus Tomàs

L'únic alcalde al qual va telefonar Mazón des del Ventorro en la dana continua sense entendre la telefonada: “No hem tornat a parlar”

Lucas Marco

València —

0

L'únic alcalde a qui va telefonar Carlos Mazón des del restaurant El Ventorro continua sense entendre la telefonada que va rebre en plena catàstrofe de la dana de qui aleshores era president de la Generalitat. “Ja no he tornat a parlar mai [amb Mazón]”, va explicar el primer edil de Cullera, Jordi Mayor, en la seua declaració com a testimoni davant la jutgessa de la dana el passat 14 d'octubre. Mayor, segons l'acta de la seua declaració, a la qual ha tingut accés elDiario.es, va dir sobre l'enigmàtica comunicació: “No vaig entendre la telefonada”. “Em quede un poc així dient: I aquest home per a què m'ha telefonat?”

El testimoni va rememorar el contingut de la breu telefonada, efectuada per Mazón la vesprada del 29 d'octubre de 2024, tràgica jornada que va acabar amb 233 morts, en què qui aleshores era cap del Consell allargava la sobretaula amb Maribel Vilaplana en un reservat d'El Ventorro. “Res, res, perquè tot bé, res, aquest és el meu telèfon personal, tu guarda-te'l, qualsevol cosa que necessites em telefones”, li va dir Carlos Mazón, segons el record de Jordi Mayor.

L'alcalde de Cullera tampoc entenia per què el president, de qui pensava en aquell moment que es trobava al Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi), no li va aportar cap informació sobre l'emergència a la qual s'enfrontava. “La sorpresa meua va ser que jo li trasllade la [informació] meua, però a mi no em trasllada la seua”.

La raó és que Mazón estava aquella vesprada al reservat del cèntric restaurant. Mayor no va fer públic el contingut de la telefonada fins que qui aleshores era president la va traure a col·lació per a presumir que havia actuat aquella vesprada davant l'emergència de la dana.

“Crec”, va manifestar Jordi Mayor, “que soc l'únic alcalde a qui va telefonar. Jo no volia més protagonisme (...) Clar, el que no em va semblar ni ètic ni correcte va ser que el president diguera públicament que m'havia telefonat a mi per a fer entendre a tot el món que ell havia estat preocupat i havia estat telefonant a alcaldes”.

La jutgessa, perplexa: “No li diu res més?”

La jutgessa no va ocultar la seua sorpresa davant l'escàs contingut de la telefonada de Carlos Mazón: “Ací s'acaba la conversa? No li diu res més?”, va preguntar la magistrada.

L'alcalde de Cullera estava convençut que Mazón participava en el Cecopi quan li va telefonar: “Després resulta que aquest home no estava allí”, va dir el testimoni. Mayor continua preguntant-se, quasi dos anys després de la catàstrofe: “Per a què em va telefonar o per què em va telefonar?”

L'advocada d'una de les acusacions va plantejar a Mayor els mateixos dubtes que planaven sobre la declaració:

—A vosté en algun moment li diu el president on està?

—No, no, no, no ho diu.

—Ni li diu tampoc amb qui està?

—Tampoc.