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Bernat Sureda Garcia

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Model del que no ha de ser una reforma educativa i els motius d'una vaga indefinida de docents

Les mesures de reforma educativa aplicades en aquests dos últims anys a les Balears pel Govern de majoria del PP, que han donat com a resultat una vaga indefinida dels docents, són un exemple de com no s'han de fer les reformes en educació. A més de retallades en els recursos, disminució de professorat en els centres, increment del nombre d'alumnes per professor i eliminació de complements econòmics, es pretén modificar substancialment el model lingüístic dels centres escolars. Amb l'excusa de millorar la formació en llengua anglesa, es trenca amb el model que garantia al final de l'escolarització obligatòria les competències bàsiques en les dues llengües oficials. Es persegueix eliminar els mecanismes que garantien la integració i la cohesió lingüística de la societat de les Illes Balears.

Cal indicar que el model que ara es vol substituir de forma precipitada i sense escoltar la comunitat educativa ha estat el resultat de dècades de consensos polítics, plasmats en una legislació aprovada bàsicament en èpoques de govern del Partit Popular i respectada, en les seves línies mestres, durant els governs del pacte de progrés. Un model que era avaluat periòdicament, que comptava amb equips de suport, que se sustentava en programes de formació i reciclatge del professorat desenvolupats durant més de vint anys per la Universitat i per al qual existia un abundant material didàctic.

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Modelo de lo que no debe ser una reforma educativa y los motivos de una huelga indefinida de docentes

Las medidas de reforma educativa aplicadas en estos dos últimos años en Baleares por el gobierno de mayoría del PP, que han dado como resultado una huelga indefinida de los docentes, son un ejemplo de como no deben hacerse las reformas en educación. Además de recortes en los recursos, disminución de profesorado en los centros, incremento del número de alumnos por profesor y eliminación de complementos económicos, se pretende modificar sustancialmente el modelo lingüístico de los centros escolares. Con la excusa de mejorar la formación en lengua inglesa, se rompe con el modelo que garantizaba al final de la escolarización obligatoria las competencias básicas en las dos lenguas oficiales. Se persigue  eliminar los mecanismos que garantizaban la integración y la cohesión lingüística de la sociedad de las Islas Baleares.

Es preciso indicar que el modelo que ahora se quiere sustituir de forma precipitada y sin escuchar a la comunidad educativa, ha sido el resultado de décadas de consensos políticos, plasmados en una legislación aprobada básicamente en épocas de gobierno del partido popular y respetada, en sus líneas maestras, durante los gobiernos del pacto de progreso. Un modelo que era evaluado periódicamente, que contaba con equipos de apoyo, que se sustentaba en programas de formación y reciclaje del profesorado desarrollados durante más de veinticinco años por la Universidad y para el cual existía un abundante material didáctico.

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