Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

L'oposició s'uneix per reclamar a Colau que trobi consensos sobre la connexió dels tramvies

Alberto Fernández Díaz, Alfred Bosch, Xavier Trias, Carina Mejías i Daniel Modol

João França

CiU, Ciutadans, ERC, PSC i PP s'han posat d'acord aquest dimarts a l'Ajuntament de Barcelona per exigir al govern d'Ada Colau que busqui un consens sobre el seu projecte d'unir el tramvia per l'avinguda Diagonal. L'acord, que inclou 27 dels 41 regidors del consistori, expressa preocupació per la forma de presa de decisions de l'Ajuntament. En canvi, no hi ha consens sobre quin ha de ser el model de mobilitat.

PSC i ERC, els més propers al govern de Colau, han recordat la seva posició favorable a la unió dels tramvies per la Diagonal. “Nosaltres estem a favor d’unir les dues xarxes existents de tramvies, però amb els informes tècnics pertinents abans de començar a anunciar recorreguts i calendaris”, ha assegurat el líder d'ERC Alfred Bosch. “Estem negociant pressupostos amb el govern i el tramvia no ha aparegut en cap moment”, ha remarcat el regidor del PSC Daniel Modol.

A on sí que hi ha consens és en la prioritat de l'arribada del metro al barri de la Zona Franca. Carina Mejias, de Ciutadans, ha insistit en la importància que “les línies 9 i 10 del metro, que afecten a barris amb greus problemes de mobilitat, estiguin als nous pressupostos”. Tant l'arribada del metro a la Zona Franca com la connexió del tramvia es troben entre les promeses electorals de Barcelona en Comú. Si a aquestes dues se suma el projecte de pla de barris de Colau, des del PSC Modol considera que “l'ajuntament no podrà fer front a totes aquestes inversions”.

Des de la plataforma Diagonal per Tothom i la Plataforma per la Qualitat de l'Aire reclamen als grups municipals “que no obstaculitzin la lluita contra la contaminació ni a la Diagonal ni a la Zona Franca”. Asseguren que amb el plantejament de la compareixença “han enfrontat veïns i projectes aprovats des del 2001”. Ricard Riol ha assegurat, en nom de les plataformes, que els dos projectes no són incompatibles i que la diferent magnitud de pressupostos no els fa ni tan sols comparables. Ha recordat també que el tramvia dóna servei a nou municipis. “Tenim una mitjana de 10 morts al dia per contaminació, tots els projectes de transport públic són necessaris”, ha conclòs.

La tinenta d'alcaldia encarregada de les polítiques de mobilitat, Janet Sanz, ha insistit en què els dos projectes són “perfectament compatibles”. “El govern municipal va aconseguir un acord entre les dues principals institucions del país, Ajuntament de Barcelona i Generalitat, per garantir tant la connexió del tramvia com l'arribada del metro als veïns i veïnes de la Zona Franca”, ha assegurat. Sanz ha assegurat que quan l'Ajuntament disposi dels estudis encarregats sobre la connexió del tramvia els posaran en coneixement del públic i confia en començar les obres el 2017.

Per la seva banda, la CUP, l'únic grup de l'oposició que no ha participat en la compareixença conjunta, ha volgut remarcar que cap dels grups implicats els va fer partícip de la iniciativa. “En cap cas avalarem una privatització del transport públic”, ha assegurat el regidor Josep Garganté, que ha afegit que “a dia d'avui el Tram per la Diagonal és una privatització del transport públic, la part de TMB és un 2,5%”.

Etiquetas
stats