Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
El PSOE convierte su Comité Federal en un acto de aclamación a Pedro Sánchez
Las generaciones sin 'colchón' inmobiliario ni ahorros
Opinión - El extraño regreso de unas manos muy sucias. Por Pere Rusiñol
Sobre este blog

'Dones en Xarxa' promueve los derechos de las mujeres y apuesta por su empoderamiento usando las TIC. Cree en el potencial de internet para alcanzar la igualdad efectiva.

Gandhi

Consuelo Barea

0

En la traducció al rus del meu llibre “Manual per a Dones Maltractades que Volen Deixar de Ser-ho” he ampliat la informació sobre dos grans homes: Gandhi i Einstein. M'agradaria compartir aquí que fa al primer, (potser sobre el segon i la seva primera esposa Mileva Maric, com a mínim coautora de la Teoria de la Relativitat, escrigui un llibre complet).

Gandhi, malgrat els seus grans èxits no era en absolut igualitari i estava morbosament obsessionat pel sexe. Al meu parer, no hi ha un autèntic pensament ètic i democràtic sense visió de gènere. Les dades que segueixen no necessiten més comentaris.

ALGUNS FETS PROVATS SOBRE GANDHI

El llibre de la Rita Banerji, "Sex and Power: Defining History , Shaping Societies", 2008, revela aspectes generalment desconeguts de la vida de Gandhi (1):

  • Ell creia que la menstruació era una manifestació de la distorsió de l'ànima de la dona per la seva sexualitat.
  • Durant l'època de Gandhi a Sud-àfrica, va descobrir a un jove assetjant a dues de les seves seguidores. Gandhi va tallar personalment el cabell de les nenes, per assegurar que “l'ull pecador” quedava “esterilitzat”. Va presumir de l'incident en els seus escrits, divulgant a tots els indis el missatge que les dones han de responsabilitzar-se dels atacs sexuals que pateixen.
  • Gandhi creia que les dones indígenes que eren violades perdien el seu valor com a éssers humans. Va sostenir que els pares justificadament, podien matar les seves filles que havien estat agredides sexualment pel bé de la família i l'honor de la comunitat. Va moderar el seu punt de vista cap al final de la seva vida. També va lliurar una guerra contra els anticonceptius, etiquetant de putes a les dones índies que els utilitzaven.
  • Es va acostumar a dormir amb dones joves nues, incloent a la seva pròpia neboda néta, amb la finalitat de “provar” el seu compromís de celibat.

Que Gandhi dormia amb dos joves o nenes, una a cada costat, està corroborat per múltiples autors i testimonis com el Dr L. R. Bali, autor de “Rangeela Gandhi” & “Kya Gandhi Mahatma The”. Les nenes que dormien amb ell van acceptar que s'expliqués en el llibre (2).

En el seu llibre “The Sexual Teachings of the White Tigress: Secrets of the Female Taoist Masters” , Hsi Lai escriu que Gandhi “dormia periòdicament entre dues nenes verges de dotze anys d'edat. Ell no ho va fer amb el propòsit de contacte sexual real, sinó com una pràctica antiga per rejovenir la seva energia masculina ... Els taoistes deien a aquest mètode ”utilitzar el yin definitiu per reposar el yang.“

Gandhi creia que el sexe per plaer era pecat, que l'atracció sexual entre homes i dones no era natural, que l'espòs i l'esposa havien de viure junts com a germà i germana, i que només havien de tenir relacions sexuals amb fins de procreació (extret de “Gandhi a Memoir” de William Shirer.) Va renunciar al sexe als 36 anys, a l'edat de 36 anys va decidir ser cèlibe: “és el deure de tots els indis reflexius no casar-se” , exigint un vot similar dels seus deixebles, i el 1936, als 67 anys, relatava públicament quan tenia una pol·lució nocturna (3).

El 2010 Jad Adams va publicar el seu llibre “Gandhi: Naked Ambition”(4). El 1936 Gandhi va ser fotografiat amb el seu tapall d'estar per casa, mirant a través de les seves ulleres de filferro rodó, i recolzat en dues dones Abha i Sushila, vestides amb saries, a les quals ell mateix nomenava com 'walking estics', els meus bastons.

En el seu ashram, esposos i esposes s'allotjaven per separat, i si se sentien desig, havien de prendre un bany fred. No obstant això, animava els joves a banyar-se i dormir junts perquè superessin la temptació. Si la naturalesa podia més que la voluntat, castigava les nenes tallant els cabells llargs. Quan un dels seus propis fills va tenir relacions amb l'esposa d'un altre home, Gandhi li va imposar un dejuni total de set dies: “Si mor en el procés no hem de penedir”.

A causa de la dieta de fruites i nous que creia que reduïa els seus impulsos sexuals, habitualment estava restret i passava hores al bany. No li feia vergonya animar les dones a venir a visitar durant les seves sessions al vàter. Després, li donaven massatges amb oli de mostassa i suc de llimona amb ell nu davant. Cada matí la seva primera pregunta per Abha i Sushila era sempre: “Han tingut una bona evacuació aquest matí, germanes?”

L'adolescent Abha estava casada amb el seu nebot nét. Gandhi va admetre que era molt difícil per a ell dormir al costat d'ella sense voler sexe, però també va reconèixer que es tractava d'un “experiment molt valuós”. Pel que fa a Sushila , l'havia tinguda a la falda quan tenia sis anys i li havia demanat a la seva mare que se la donés com a regal. La jove es va fer metge, va tornar al ashram i va esdevenir la metge personal de Gandhi. El 1938 Gandhi escrivia sobre els seus banys amb Sushila: “Mentre ella es banya em mantinc amb els ulls fortament tancats, no sé com es banya, si ho fa nua o en roba interior. Els puc dir pel so que utilitza sabó. No he vist cap part del seu cos que els altres no hagin vist”.

Gandhi va mantenir una gran indiferència cap als seus propis fills per ser el producte de la seva menyspreable vida sexual, que, al seu torn, es van convertir ells mateixos en éssers sexuals, els va rebutjar. A partir de la mort de Kasturba en 1944, Gandhi va extremar els seus “experiments” sexuals, compartint llit amb les dones dels seus amics seguidors. Deliberadament es posava en situacions cada vegada de més excitació sexual per demostrar el poder de la ment sobre la matèria.

Per fer les coses encara més temptadores, i el seu autocontrol més triomfant, va prendre una dona molt més jove en el seu llit, rebutjant el 1947 a la fidel Sushila de 33 anys, que es va sentir bandejada del seu costat. La nova noia va ser Manu Gandhi, la seva neboda-néta de 18 anys, a la qual Kasturba havia cuidat quan va perdre a la seva pròpia mare. Gandhi va escriure a Manu, dient que ambicionava que ella romangués verge fins al final de la seva vida:“És possible que ens puguin matar els musulmans en qualsevol moment, i hem de posar a la nostra puresa la prova definitiva, així que hauríem oferir el més pur de els sacrificis dormint nus”. Abha va insistir a mantenir la seva roba posada fins al final. De fet, totes dues joves caminaven a cada costat d'ell, quan la bala assassina disparada per un hindú, finalment el va matar a trets.

[1] Women suffer from Gandhi's legacy por Michael Connellan, guardian.com.uk

[2] 25 Untold Truths About Gandhi, 2012, por Purvi Parikh.

[3] Did Mahatma Gandhi sleep with virgins?, 2004 www.straightdope.com, por Cecil Adams

[4] Sexual torment of a saint: A new book reveals Gandhi tortured himself with the young women who worshipped him, and often shared his bed, por Glenys Roberts www.dailymail.co.uk

Article publicat a Dones en Xarxa

Sobre este blog

'Dones en Xarxa' promueve los derechos de las mujeres y apuesta por su empoderamiento usando las TIC. Cree en el potencial de internet para alcanzar la igualdad efectiva.

Etiquetas
stats