Un passeig per la Sagunt en blanc i negre
L’Arxiu Camp de Morvedre presenta una exposició virtual amb un recorregut per 45 fotografies antigues del nucli històric de Sagunt. Aquesta “sala virtual” estarà disponible mentres dure el confinament i, posteriorment, s’intentarà “poder fer-la presencial”, segons avança Albert Llueca, president de l’Arxiu.
La selecció de fotografies corresponen a imatges captades als inicis del segle XX amb un paisatge urbà molt diferent al que trobem en l’actualitat.
Aquest visita a la Sagunt en blanc i negre també es podrà vore en el programa d’À Punt ‘Ciutats desaparegudes’ realitzat amb les mateixes fotografies de la exposició i que ha comptat amb la col·laboració de l’Arxiu.
L’exposició virtual utilitza la tecnologia de Google i, per tant, les fotografies estan geolocalitzades en un mapa on es podrà vore el abans i després d'eixe espai. Per exemple, es troben imatges del castell de Sagunt, de la plaça Major, de la Glorieta, de l’Ajuntament i de altres indrets de la ciutat. L'ARXIU és suma així a les iniciatives que ha realitzat la regidoria de Cultura de l'Ajuntament de Sagunt. L'enllaç per poder accedir és aquest.