eldiario.es

Síguenos:

Boletines

Boletines

Menú

Xavier Puig i Sedano

  • Reacciones a sus artículos en eldiario.es: 267

"Quedar-me en blanc i que se m'acudeixin coses és el meu ofici"

Albert Pla ens espera, o desespera, fumant un cigarro a la porta de la llibreria Barra/Llibre al barri de Sants de Barcelona. Acaba de presentar el llibre Espanya de Merda (Ed. Ara Llibres) i com els seus protagonistes, està de gira de presentació. És la desena o ves a saber quina entrevista que fa en un dia i ahir encara en va fer més, ens explica mentre fa les darreres calades abans d'entrar. Amb humor comenta que ja li han fet fotos a totes les portes de la plaça i que haurem de pensar en un lloc original on retratar-lo.

Anem al pati interior abans que marxi el sol per enllestir les fotografies i després ens asseiem en dues butaques per comentar la seva primera obra narrativa. Parlem de la gira - road trip pels amants de les grans paraules- que fan en Raül i en Tito, els protagonistes del llibre, arreu de l'estat espanyol i sobre com l'ha viscut ell.

Seguir leyendo »

"Quedarme en blanco y que se me ocurran cosas es mi oficio"

Albert Pla nos espera, o desespera, fumando un cigarro en la puerta de la librería Barra/Llibre en el barrio de Sants de Barcelona. Acaba de presentar el libro Espanya de Merda (Ed. Ara Llibres) y como sus protagonistas, está de gira de presentación. Es la décima o vete a saber qué entrevista que hace en un día, nos explica mientras hace las últimas caladas antes de entrar. Con humor comenta que ya le han hecho fotos en todas las puertas de la plaza y que tendremos que pensar en un lugar original donde retratarlo.

Vamos al patio interior antes de que se vaya el sol para terminar las fotografías y luego nos sentamos en dos butacas para comentar su primera obra narrativa. Hablamos de la gira - road trip para los amantes de las grandes palabras- que hacen Raúl y Tito, los protagonistas del libro, por el estado español y sobre cómo lo ha vivido él.

Seguir leyendo »

Rechazo al primer acuerdo marco regulador del servicio de comedores escolares

Las AMPA y empresas del sector del ocio rechazan las cláusulas aprobadas por el Deparament d'Educació para regular el proceso de licitación de los comedores. El acuerdo, el primero del sector, afecta al Vallès Oriental y el Maresme y es visto tanto por la FaPaC -principal federación de AMPA- como por el ACELLEC -patronal que engloba parte del sector del ocio educativo- como un ataque a la autonomía de los centros y el carácter educativo del servicio. Ambas coinciden en el agravante de que este acuerdo se apruebe con un Gobierno en funciones.

El acuerdo prevé regular la gestión de los comedores escolares que hasta ahora podía recaer bien en los consejos comarcales, bien en las AMPA, bien en la dirección de los centros. Con este acuerdo, la gestión de los comedores en cuanto a AMPA y directores pasaría primero por la homologaciçon de las empresas por parte del Departamento de Enseñanza a partir del pliego de cláusulas aprobadas. El acuerdo se hizo público por primera vez el 15 de julio, pero fue recorrido por ACELLEC. Finalmente se le ha vuelto a dar luz verde a principios de este mes. Ahora mismo tiene vigencia hasta el mes de agosto y es prorrogable por un año, pero tanto ACELLEC como la FaPaC han hecho pública su voluntad de volver a impugnar.

Seguir leyendo »

El Ayuntamiento de Barcelona deniega el Plan de Mejora Urbana para ampliar La Maquinista

El Gobierno municipal de Barcelona ha denegado la aprobación inicial del Plan de Mejora Urbana con el que se preveía un aumento de la superficie del centro comercial La Maquinista. La concejala de Ecología, Urbanismo y Movilidad, Janet Sanz, ha expresado que esta denegación no paraliza el proyecto de escuela previsto para la zona, sino que quiere "librarse la del lastre que supone condicionar la escuela en el aparcamiento futuro que preveía el centro comercial".

El Plan de Mejora Urbana del Sector de la Maquinista establecía una ampliación del techo comercial neto del complejo hasta 36.000 metros cuadrados, además de 50.000 metros destinados a levantar 588 viviendas y la cesión de suelo para una escuela.

Seguir leyendo »

L'Ajuntament de Barcelona denega el Pla de Millora Urbana per ampliar La Maquinista

El Govern municipal de Barcelona ha denegat l'aprovació inicial del Pla de Millora Urbana amb què es preveia un augment de la superfície del centre comercial La Maquinista. La regidora d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha expressat que aquesta denegació no paralitza el projecte d'escola previst per la zona, sinó que vol "deslliurar-la del llast que suposa condicionar l'escola a l'aparcament futur que preveia el centre comercial".

El Pla de Millora Urbana del Sector de la Maquinista establia una ampliació del sostre comercial net del complex fins a 36.000 metres quadrats, a més de 50.000 metres destinats a aixecar-hi 588 habitatges i la cessió de sol per a una escola.

Seguir leyendo »

Amar más para una política mejor

"Si amásemos más, haríamos una política diferente, encaminada al bien común", explica la profesora emérita de Psicología de la UB, Genoveva Sastre. Sastre, conjuntamente con la también profesora emérita Montserrat Moreno, publican Amor y Política (Editorial Icaria, 2015). El libro quiere reivindicar el peso de las emociones en la vida política.

El libro reflexiona sobre temas como la cooperación como base de las relaciones humanas. "El amor tal como la entendemos es condición para la vida, como uno de los muchos sentimientos derivados de la cooperación, contrariamente a lo que pretenden los neodarwinistas", dice Montserrat Moreno, que añade que "las células más primitivas ya cooperaban para transmitirse genes que hicieron que la evolución fuera posible".

Seguir leyendo »

Estimar més per una política millor

"Si estimessin més, farien una política diferent, encaminada al bé comú", explica la professora emèrita de Psicologia de la UB, Genoveva Sastre. Sastre, conjuntament amb la també professora emèrita Montserrat Moreno, publiquen Amor y Política (Editorial Icària, 2015). El llibre vol reivindicar el pes de les emocions en la vida política.

El llibre reflexiona sobre temes com la cooperació com a base de les relacions humanes. "L'amor tal com l'entenem és condició per la vida, com un dels molts sentiments derivats de la cooperació, contràriament al que pretenen els neodarwinistes" diu Montserrat Moreno, que afegeix que "les cèl·lules més primitives ja cooperaven per transmetre's gens que van fer que l'evolució fos possible".

Seguir leyendo »

La CUP tornarà a votar entre quatre opcions: dues contemplen investir Mas

La CUP dissenya un complex model de votació per decidir si dóna suport a la investidura d'Artur Mas. Tal com ha avançat Nació Digital, el mecanisme que s'utilitzarà a l'assemblea d'Esparreguera del 27 de desembre tornarà a constar de quatre opcions de les quals dues accepten la investidura de l'actual president i les altres dues contemplen unes eleccions anticipades al març.

El model, que està subjecte als canvis que pugui fer el Consell Polític aquest dissabte, es basarà en un sistema eliminatori per rondes. A cada ronda s'eliminarà l'opció menys votada fins que una de les opcions tingui més del 50% dels vots. Les opcions consten de quatre blocs, i els blocs de la final es votaran separadament en una escala del 0 al 5.

Seguir leyendo »

La CUP volverá a votar entre cuatro opciones: dos contemplan investir a Mas

La CUP diseña un complejo modelo de votación para decidir si apoya o no la investidura de Artur Mas. Tal y como ha avanzado Nación Digital, el mecanismo que se utilizará en la asamblea de Esparreguera del 27 de diciembre volverá a constar de cuatro opciones de las que dos aceptan la investidura del actual presidente y las otras dos contemplan unas elecciones anticipadas en marzo.

El modelo, que está sujeto a los cambios que pueda hacer el Consell Polític este sábado, se basará en un sistema eliminatorio por rondas. En cada ronda se eliminará la opción menos votada hasta que una de las opciones tenga más del 50% de los votos. Las opciones constan de cuatro bloques, y los bloques de la final se votarán separadamente en una escala del 0 al 5.

Seguir leyendo »

La memòria de l'església antifranquista

La resistència antifranquista catalana no s'entén sense l'empara de part de la comunitat religiosa. Posar noms i cognoms a aquest fet, dibuixar les històries que l'acompanyen i teixir un fil conductor entre diferents moments històrics que van bastir l'oposició a la dictadura sota l'aixopluc de l'església és la voluntat del documental Santuaris de l'antifranquisme.

El documental, promogut per la Fundació Periodisme Plural sota la direcció de Llúcia Oliva i la realització de Miguel Mellado, s'ha estrenat aquest dimarts al Cinema Girona de Barcelona. Entre les prop de 300 persones que van assistir a la presentació s'hi podien comptar nombrosos protagonistes que en acabar la projecció han comentat el seu testimoni vital.

Seguir leyendo »