eldiario.es

Menú

Musix, la marca de la Generalitat per a potenciar els grans festivals

L’Agència Valenciana de Turisme s’uneix amb els sis festivals de projecció internacional per promocionar les cites musicals i atraure el turista estranger

La nova Llei de turisme recollirà la figura del festival per agilitzar els tràmits administratius



- PUBLICIDAD -
Presentación de la marca 'mediterranew musix' en el Palau de la Generalitat

Presentació de la marca 'mediterranew musix' al Palau de la Generalitat

Una marca per als sis festivals principals que se celebren a les costes valencianes. Mediterranew Musix o, de manera abreujada, Musix és la proposta de l’Agència Valenciana de Turisme (AVT) per a promocionar les cites musicals i atraure els turistes estrangers.

La Generalitat, en col·laboració amb els promotors dels festivals de projecció internacional (FIB, Rototom, Arenal Sound i Low Festival) posa en marxa aquest projecte que pretén col·locar la cara musical de València en el mapa.

Els festivals que s’agrupen en Musix seran, sense perjudici que més avant s’hi sumen més esdeveniments, el Low Festival de Benidorm, el Rototom Sunsplash, el FIB, l’Arenal Sound, els Concerts de Vivers i el Festival de les Arts. Destaca l’absència de festivals en llengua autòctona com el Feslloch, que obeeix, segons el secretari autonòmic de Turisme, a un primer impuls per convocatòries de més renom per al llançament de la marca, sense perjudici que s’hi vagen sumant altres cites.

Tant el responsable de l’Agència Valenciana de Turisme, Francesc Colomer, com el president de la Generalitat, Ximo Puig, han destacat el potencial econòmic que tenen per al territori els festivals de música; quatre dels deu festivals que més visitants atrauen en tot el territori espanyol se celebren a les costes valencianes i suposen el 14% de l’ocupació. Tot això sumat a la “vitalitat”, en paraules del president, que aporten al territori. “A la Mediterrània hi ha un País Valencià que a través de la música permet enamorar” ha recalcat Puig. Així, en les més de 50 fires a què acudeix l’AVT, tractarà que els turistes estrangers s’‘enamoren’ de la Comunitat.

La nova marca s’ha presentat enmig de la polèmica que afecta dos festivals: el Marenostrum i l’Arenal Sound. Per això, Colomer ha anunciat que la nova Llei de turisme recollirà i protegirà la figura dels festivals, com es fa amb altres festes. Pel que fa als problemes amb l’organització dels esdeveniments, ambdós dirigents han destacat la necessitat d’una administració “àgil”, que vaja a la mateixa velocitat que l’empresa privada.

- PUBLICIDAD -

Comentar

Enviar comentario

Enviar Comentario

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha