Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Foment presenta un nou Pla de Rodalies després de no executar-se ni una actuació de l'anunciat en 2010

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, a València

Carlos Navarro Castelló

València —

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna (PP), ha presentat aquest dilluns un nou Pla de Rodalies per a la Comunitat Valenciana després de convertir-se en paper mullat l'anterior projecte presentat l'any 2010 pel seu antecessor en el càrrec, José Blanco (PSOE), al costat de l'expresident Francisco Camps (PP).

Vuit anys després de presentar un projecte pressupostat en 3.400 milions d'euros del que no s'ha executat pràcticament cap actuació, De la Serna ha anunciat un nou pla que inclourà 45 actuacions amb una inversió global d'1.436 milions d'euros (un 58% menys que l'anterior) entre el present any (algunes ja estan en marxa) i l'any 2025, encara que el ministre ha assegurat que almenys 40 d'elles estaran acabades en 2022.

La resta es dilataran més en necessitar de tràmits més complexos com les declaracions d'impacte ambiental.

En concret, el pla contempla un total de 1.081,82 milions d'euros a través d'Adif en renovació i modernització de la infraestructura existent, ampliació de capacitat, extensió de la xarxa, noves estacions i altres actuacions tant en el nucli de València-Castelló (958,96 milions) com en el d'Alacant (122,86 milions).

Aquestes actuacions es completen amb les previstes a través de Renfe per a dur a terme actuacions en el material rodant, amb renovació de trens, estacions i millora de serveis, que suposen una inversió de 354,73 milions d'euros, dels quals 215,30 milions són per al nucli de Rodalies València-Castelló i 139,43 milions per al d'Alacant.

De la Serna ha destacat el “gran esforç” que ha suposat l'elaboració del pla i la seua execució, al mateix temps que ha assegurat que amb ell es demostra que el Govern central i el seu departament estan “complint compromisos” previstos a la Comunitat Valenciana.

“Açò és reflex que complim el que diem i que ho portem a la realitat” i “garanteix el ferm compromís del Govern d'Espanya amb la Comunitat Valenciana”, ha assenyalat el ministre, qui entre aquests compromisos ha citat també el Corredor Mediterrani com a “prioritat”.

De la Serna ha subratllat que en el cas del Pla de Rodalies se celebrarà cada sis mesos una comissió amb la finalitat d'avaluar el seu desenvolupament i perquè d'aquesta manera “no existisca dubte del compromís”.

Les actuacions inclouen, entre altres millores, la primera fase del Tren de la Costa, inclosa la prolongació des de Gandia fins a Oliva, la duplicació dels 26 quilòmetres de via única entre Cullera i Gandia, el desdoblament dels 43 quilòmetres de via única entre Sant Isidre (València) i Bunyol i la connexió de la C1 d'Alacant amb l'aeroport de l'Altet.

Sobre l'engegada del tercer carril entre València i Castelló que permetrà el pas dels trens d'alta velocitat, De la Serna ha comentat que acaba d'iniciar-se l'última fase de proves i la formació dels nous maquinistes, però no ha pogut donar un termini aproximat per a l'inici de les circulacions: “En poc temps”, ha afirmat.

Fora del Pla de Rodalies, el ministre ha recordat que Foment té previst invertir la meitat dels 339 milions d'euros del canal d'accés a València que permetrà soterrar la platja de vies d'entrada al centre de la ciutat, 1.041 milions en la nova estació subterrània de César Portela, 848 milions en el túnel passant i 1.170 milions d'euros en la doble via d'ample internacional entre València i Castelló, actuacions aquestes vinculades al Corredor Mediterrani.

A l'acte han assistit, entre altres autoritats, el president de la Generalitat, Ximo Puig, l'alcalde de València, Joan Ribó, el delegat del Govern, Juan Carlos Moragues, a més d'una àmplia representació de la patronal valenciana.

Etiquetas
stats