La portada de mañana
Acceder
Extremadura decide si el órdago de Guardiola la hace más dependiente de Vox
Me hice socia de Revuelta hace un año y esto es lo que pasó con mi dinero
OPINIÓN | 'Los últimos suspiros de la Unión Europea', por Enric González

Mazón denega a Compromís l’informe de l’impacte del festival privat que va patrocinar amb 3,3 milions d’euros

Lucas Marco

València —

0

L’executiu autonòmic de Carlos Mazón denega a l’oposició, set mesos després de la celebració del festival Som de la Terreta, l’informe sobre el retorn publicitari generat pel patrocini de l’esdeveniment per part de la Generalitat, escudant-se en el fet que el contracte encara està en fase d’execució. 

Presidència va firmar un contracte privat de 3,3 milions d’euros amb l’empresa Iron Stage SL per al patrocini dels tres concerts, celebrats a Vila-real, Alacant i València en ocasió del passat Nou d’Octubre. La firma és propietat de The Music Republic, l’empresa promotora de cites com el FIB, el Festival de les Arts, l’Arenal Sound o el Viña Rock, entre altres esdeveniments musicals. 

El secretari autonòmic de Relacions Institucionals i Transparència, Santiago Lumbreras, va assegurar en una resposta parlamentària a Compromís, del 14 d’abril passat, que el contracte de patrocini “està encara en execució”, per la qual cosa “en aquests moments no es pot facilitar el document sol·licitat”. La diputada Verònica Ruiz havia sol·licitat prèviament l’“informe tècnic especialitzat complet de l’impacte, estudi i anàlisi i conclusió sobre el retorn publicitari” dels festivals. 

El contracte privat firmat entre el subsecretari de Presidència i un representant de l’empresa patrocinada especifica que el pagament es faria “després de la celebració” de l’esdeveniment, el compliment de la “resta de les prestacions” incloses en els plecs i amb presentació prèvia de la factura. 

L’empresa, a més, havia d’aportar una “memòria detallada de les activitats dutes a terme amb fullets i fotografies en compliment de les obligacions del contracte”, segons indica la documentació disponible en el Portal de Contractació. 

Una de les clàusules del contracte afig que l’Administració autonòmica “només quedarà obligada a pagar el preu total del contracte si s’acredita que el valor del retorn publicitari arriba almenys a l’import del pressupost d’adjudicació”. 

Un cost “completament desorbitat”

Verònica Ruiz, portaveu de Cultura de Compromís en les Corts Valencianes, lamenta que “set mesos després” de la celebració del festival Presidència “encara no ha fet un informe de l’impacte econòmic” de l’esdeveniment, que va costar una “milionada”, pagada “a dit per Mazón a una empresa amiga, al més pur estil PP”. 

“Mazón mateix va dir que va ser un èxit rotund, amb un impacte important en l’economia local”, recorda la parlamentària autonòmica. “Una de dues, o Mazón menteix i ens oculta el fracàs del festival, o no té cap intenció que es faça aquest estudi. Són greus les dues possibilitats”, adverteix Ruiz, que considera que el patrocini va tindre un “cost econòmic completament desorbitat” i que “va menystindre les promotores valencianes”.