eldiario.es

9

Revolució en EMT València: així quedarà la xarxa el 23 de març després de convertir-se en zona de vianants les places de la Reina i de l’Ajuntament

Les línies 4, 8, 9, 11, 16, 28, 70 i 71 que accedien a la plaça de la Reina modifiquen els itineraris, es posa en marxa la llançadora C1, única que travessarà el centre i les nocturnes pararan al voltant de l’IES Lluís Vives

Un autobús con la promoción de la nueva línea C1 que sustituirá a la 5 a partir del 23 de marzo

Un autobús amb la promoció de la nova línia C1 que substituirà a la 5 a partir del 23 de març.

La ciutat de València escometrà en les pròximes setmanes la revolució més gran pel que fa a la mobilitat que ha viscut en la seua història.

Concretament serà a partir del dia 20 de març, després de les pròximes Falles, que el trànsit quedarà tallat per a vehicles privats en l’eix que va des del carrer de la Pau, a l’altura de Poeta Querol, a la plaça de la Reina, Sant Vicent i la plaça de l’Ajuntament. Els particulars tampoc podran accedir des de la plaça de la Porta de la Mar al carrer de Colom, que tindrà dos carrils per a transport públic i un per a cotxes i motos.

Els processos de conversió en zona de vianants en les places de la Reina i de l’Ajuntament obliguen a desviar a partir del 23 de març un gran nombre de línies de l’Empresa Municipal de Transports (EMT), que fins ara tenien parada en tots dos enclavaments.

Tanmateix, no es quedaran sense servei de busos. La creació de la nova línia C1 substituirà l’actual 5 i serà l’única que accedisca a l’eix restringit (la Pau, Sant Vicent plaça de l’Ajuntament i Marqués de Sotelo), de manera que amb una freqüència de 4 minuts servirà de llançadora perquè estarà connectada amb totes les línies desviades a través dels intercanviadors disposats en les places de Tetuan, la Porta de la Mar i al carrer de Xàtiva, al costat de l’institut Luis Vives.

D’aquesta manera, els usuaris que vulguen accedir al cor del centre històric podran arribar-hi fent un transbord a la C1, sense cost addicional en el cas dels abonaments (el bitllet senzill no inclou aquesta opció i, per tant, caldria pagar-ne un altre). Aquesta línia tindrà el mateix recorregut que la 5, excepte en la zona central, perquè entrarà al carrer de la Pau en compte de continuar per Colom i Xàtiva (vegeu el plànol).

Itinerario de la línea C1 que sustituirá a la actual línea 5

Itinerari de la línia C1 que substituirà a l'actual línia 5.

Les línies 4, 8, 9, 11, 16, 28, 70 i 71 entren actualment pel carrer de la Pau, tenen parada a la plaça de la Reina i continuen cap a Sant Vicent i la plaça de l’Ajuntament. A partir del 20 de març, la 4 serà l’única que continuarà entrant per la Pau, però es desviarà per Poeta Querol fins a arribar a Colom.

Les línies 8, 11, 28, 70 i 71 pararan en l’intercanviador de la Porta de la Mar, on podran fer transbord amb la C1, i seguiran pel carrer de Colom.

La línia 9 tindrà el final de parada en l’intercanviador del carrer de Xàtiva (on podrà fer transbord amb la C1), des d’on tornarà a la Torre, mentre que la 16 acabarà el trajecte en l’intercanviador de la Porta de la Mar, des d’on tornarà en direcció a Vinalesa.

Así quedará la red de la EMT en el centro histórico

Així quedarà la xarxa de l'EMT en el centre històric.

A més, la 10 es desvia per la Porta de la Mar i Colom i tornarà cap a Benimaclet per Sant Agustí, Periodista Azzati, la plaça de l’Ajuntament i el carrer de les Barques; la 13 arribarà fins a la Porta de la Mar i el Parterre, i tornarà cap a la Font de Sant Lluís; la 62 elimina el pas per la plaça de l’Ajuntament, continuarà per Baró de Càrcer, Sant Agustí, Sant Pau i Marqués de Sotelo i tornarà cap a Benimàmet des de l’intercanviador de Xàtiva; i la 67 i la 72 eliminen el pas per Sant Vicent i la plaça de l’Ajuntament i tornaran cap a Campanar i Sant Isidre per Sant Pau, Marqués de Sotelo i Xàtiva (tots els canvis en el web novaemt.com).

Quant a les línies nocturnes, acabaran en la zona de l’intercanviador de Xàtiva. En concret, les línies N1, N2, N6, N8, N9 i N10 arribaran a Marqués de Sotelo. La N3 i N7 a Sant Pau i la N4 i N5 al carrer de Xàtiva. A més, la N89 s’integrarà en la 89 i la N90 en la 90. Per tant, la línia 89 i la 90 passaran a circular també a la nit.

Campanya informativa

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) ha encetat una campanya informativa per donar a conéixer totes aquestes novetats, que inclou 1.200 cartells informatius en 450 marquesines, el llançament del nou web www.novaemt.es, informadors a peu de carrer i una campanya d’informació barri a barri.

El pressupost de la campanya puja a 34.656 euros, quantitat en què estan incloses la idea creativa de la campanya, la impressió i la col·locació de la informació en les marquesines, els 36.000 fulls de mà i 30.000 plànols de la nova xarxa, el marxandatge i el web.

L’objectiu, el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi , “és que a partir del 23 de març tota la ciutadania, tots els usuaris i usuàries, coneguen el funcionament de la nova xarxa, de les noves oportunitats d’intercanvi que té, de quines opcions té per a arribar directament al centre de la ciutat o per a desplaçar-se des del centre als barris”.

Muy Bien, has hecho Like

¿Qué tipo de error has visto?
¿La sugerencia que quieres realizar no está entre estas opciones? Puedes realizar otro tipo de consultas en eldiario.es responde.
Error ortográfico o gramatical Dato erróneo

¡Muchas gracias por tu ayuda!
El equipo de redacción de eldiario.es revisará el texto teniendo en cuenta tu reporte.

Comentar

Enviar comentario

Comentar

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha