LLEGIR EN CASTELLÀ
El Delegat del Govern a Balears, Alfonso Rodríguez, ha expressat la seva desaprovació per les declaracions del nou director general d'Immigració i Cooperació del Govern, Manuel Pavón, qui va vincular la migració amb la inseguretat ciutadana. Segons Rodríguez, aquestes afirmacions “parlen molt i no gaire bé” sobre el perfil del responsable autonòmic, i va subratllar que la seva crítica no té a veure amb el fet que Pavón sigui agent de la Policia Nacional, sinó amb la manera en què ha tractat el tema migratori.
“Per a mi, el que importa és que ha assenyalat una relació directa entre migració i inseguretat, la qual cosa no em sembla adequat”, va afirmar Rodríguez en declaracions als mitjans després de la seva trobada amb la secretària d'Estat de Seguretat, Aina Calvo. Rodríguez també va lamentar que les competències autonòmiques en matèria de migració hagin passat de la Conselleria d'Assumptes Socials a la de Presidència. Al seu judici, aquest moviment busca permetre que el Govern pugui fer “política i crítica política sobre el fet migratori”, la qual cosa, segons ell, podria dificultar una gestió coherent i constructiva del fenomen migratori a les illes.
Per part seva, Aina Calvo es va limitar a no emetre un judici sobre els nomenaments autonòmics, assenyalant que “cadascun nomena els equips que vol”. No obstant això, va destacar que estarà “molt pendent” del marc competencial i va subratllar la importància del treball de les comunitats autònomes en la integració de les persones migrants i en la convivència amb la població local.
“Les Comunitats Autònomes tenen una tasca ímproba”, va afirmar Calvo, qui també va destacar la necessitat d'una col·laboració estreta entre administracions. En la seva opinió, la cooperació institucional és “la millor recepta per a fer front al desafiament migratori”, advertint que l'enfrontament entre administracions només perjudica els ciutadans i als migrants.