eldiario.es

Menú

Ribera Salud busca testimonis “bonics i feliços” entre els seus pacients: entre el vídeo clínic i la propaganda

Des de l’empresa que gestiona l’Hospital d’Alzira asseguren que estan elaborant un vídeo amb casos d’èxit i no una campanya de publicitat

La Generalitat ha anunciat la reversió de tots els hospitals públics de gestió privada a mesura que vagen acomplint-se les concessions, i Alzira seria el primer

- PUBLICIDAD -
El hospital de la Ribera, en Alzira.

L'hospital de la Ribera, a Alzira

“La decisió està presa”. Així de contundent s’ha mostrat la consellera de Sanitat, la socialista Carmen Montón, cada vegada que ha estat qüestionada sobre la reversió dels concerts sanitaris. La titular del departament de Sanitat Pública i Salut Universal insisteix que es tracta d’una decisió política i que es procedirà a recuperar la gestió dels hospitals privatitzats a mesura vagen acomplint-se les concessions sanitàries. L’hospital d’Alzira, gestionat per Ribera Salud, serà el primer (i únic aquesta legislatura, el 2018), tal com va reconéixer el mateix president, Ximo Puig, en el debat de política general celebrat en les Corts el mes de setembre passat.

Aquesta determinació per part del Consell –la reversió de les concessions sanitàries forma part de l’Acord del Botànic rubricat pel PSPV, Compromís i Podem– ha provocat fins i tot algun conflicte, que s’ha vist incrementat per algunes afirmacions desafortunades d’alts càrrecs de la Conselleria.

Així, mentre des del comité d’empresa donen suport a la reversió de la gestió, el sotssecretari de la Conselleria, Ricardo Campos, va qualificar els treballadors de l’Hospital de la Ribera de “tropa” que en molts casos han estat “contractats a dit”. A més, el comissionat per al centre sanitari d’Alzira, José Sanfeliu, es va veure obligat a dimitir després que es feren públiques unes paraules seues durant una xarrada en què va dir que molts dels actuals treballadors se n’aniran perquè la Conselleria no podrà mantenir els “souassos” que cobren actualment, la qual cosa permetrà que s’hi col·loquen: “tots els nostres familiars, amics, coneguts que estiguen sense treballar”.

Numerosas noticias negativas para la conselleria de Sanidad y en defensa de las concesiones sanitarias cuelgan en el panel de anuncios del hospital de La Ribera

Nombroses notícies negatives per a la Conselleria de Sanitat i en defensa de les concessions sanitàries pengen en el tauler d’anuncis de l’Hospital de la Ribera

Defensa de la gestió privatitzada

Des d’Alzira han contraatacat als repetits anuncis del Consell. D’aquesta manera, veiem que el tauler d’anuncis de l’Hospital de la Ribera s’ha convertit en un aparador en què figuren nombrosos retalls de premsa amb els escàndols esmentats que han esguitat els distints càrrecs del departament de Montón juntament amb altres informacions en què es defensa la gestió privada del centre.

L’empresa defensa aquesta pràctica i explica que, en contraposició, estan els taulers dels sindicats, en què es pengen notícies que no solen ser tan positives per als gestors del centre. Circumstància aquesta que els sorprén, ja que en els últims deu anys hi ha hagut pau social: “Ara, no obstant això, està tot malament”.

Repartits per l’hospital també es poden trobar els díptics de ‘Sanitat Només Una’, una associació creada precisament com a defensa del conegut com a ‘Model Alzira’ i de la qual formen part unes dues-centes persones entre professionals i pacients. Aquest col·lectiu, que asseguren que naix com una “manifestació espontània” i que es desvincula de Ribera Salud, pretén informar dels serveis i de la qualitat assistencial de l’Hospital d’Alzira, alhora que critiquen les decisions polítiques, que asseguren que “no responen a criteris econòmics o sanitaris”.

Un vídeo amb ‘casos d’èxit’

Així mateix, des de la Direcció de Ribera Salud han requerit al personal del centre perquè els remeten des de cada servei el nom i els cognoms de 2 o 3 pacients que es consideren “adequats” per a elaborar un vídeo. És a dir, “que s’expressen bé i que, sobretot, tinguen una història bonica, sincera i feliç per comptar”.

Se’ls proposarà participar en la gravació d’un vídeo elaborat amb els testimonis dels pacients en què conten “en primera persona” la seua experiència i la seua “satisfacció” amb els professionals de la Ribera: “El tracte rebut, com han superat la seua malaltia, de quina manera s’han sentit aixoplugats per l’hospital, etc.”.

Des de Ribera Salud asseguren que no es tracta d’una campanya de publicitat o propaganda, sinó d’un vídeo “merament clínic, amb casos d’èxit, per a mostrar a futurs pacients”. Així, insisteixen en el fet que en cap moment es pretén abordar el punt de vista de la gestió, “no se’ls preguntarà si s’estimen més la gestió pública o la privada, encara que estaríem legitimats per a fer-ho”.

- PUBLICIDAD -

Comentar

Enviar comentario

Enviar Comentario

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha