Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Més de la meitat dels col·legis públics trien el nivell avançat de valencià i anglès

El conseller d'Educació, Vicent Marzà, en una reunió amb representants del professorat.

elDiariocv

Més de la meitat de col·legis públics de la Comunitat Valenciana han triat el nivell avançat d'anglès i valencià que proposa el programa de plurilingüisme del Consell. En concret, 675 col·legis (el 54%) han escollit el nivell avançat I o II de plurilingüisme, el 30% el nivell intermedi (375) i el 16% el bàsic (203), segons les dades de la Conselleria d'Educació.

Els centres educatius han proposat quin nivell volen prendre com a punt de partida, en una decisió avalada per dos terços del consell escolar. Del total d'escoles sostingudes amb fons públics, es compta amb les dades del 90% de centres, ha informat la mateixa conselleria.

El model de plurilingüisme s'estructura en tres nivells: bàsic (I i II), intermedi (I i II) i avançat (I i II). Les diferències les marca la distribució d'hores en les tres llengües i altres elements de reforç de competència oral. És a dir, quantes hores es donen en anglès, en valencià i en castellà.

En la província d'Alacant, on les crítiques al model de Vicent Marzà han sigut més severes, 164 centres han triat el nivell avançat, un 40% del total; l'intermedi l'han escollit 132 centres educatius, el 32%, i el nivell bàsic correspon a 119 centres, un 28% del total.

En les comarques de Castelló, 137 centres han triat el nivell avançat, un 83% del total, 17 escoles han optat pel nivell intermedi, un 10% del total i 11 centres s'han decantat pel nivell bàsic, un 7% del total.

En les comarques de València, 374 centres educatius han triat el nivell avançat, és a dir, un 55%, 226 escoles han optat per l'intermedi, un 34%, i 73 escoles han optat pel nivell bàsic, un 11% del total.

El conseller Vicent Marzà ha comentat: “Estem contents perquè gràcies a l'esforç de totes i tots caminem cap a un ensenyament més plurilingüe que mai, que genera oportunitats per a tots”.

“Pas a pas deixem arrere un sistema de peatges i privilegis per a emprendre el dels drets i les oportunitats. Els centres han optat entre mantenir els mateixos programes d'ara o avançar i, lliurement, han decidit majoritàriament fer passos cap a endavant”, ha afegit.

El calendari d'aplicació comença el curs 2017-2018 i culminarà amb la seua implantació en Batxillerat, en 2023.

A més de l'educació obligatòria, aquest decret té en compte també els ensenyaments de Formació Professional i la Formació d'Adults, que fins ara no s'incorporaven a la normativa del plurilingüisme.

Etiquetas
stats