Un acord entre PSPV i Compromís possibilita l'entrada de la coalició valencianista al govern municipal de Paiporta
LLEGIR EN CASTELLÀ
El ple de l'Ajuntament de Paiporta aprovava divendres passat l'acord de govern de PSPV i Compromís “per a la regeneració del municipi” amb els vots a favor de socialistes i valencianistes i en contra del Partit Popular i Vox. Amb aquest pacte, ambdues formacions “llancen un missatge de confiança i responsabilitat als veïns per encarar el futur del poble”.
L'alcalde de Paiporta, el socialista Vicent Císcar explicava que l'estabilitat del govern municipal “és una garantia fonamental per planificar la recuperació de Paiporta”. La base d'aquesta recuperació, sentenciava, “està en la col·laboració entre les forces d'esquerra, ja que més del 50% dels veïns i les veïnes van confiar en aquestes opcions polítiques a les urnes”.
“Tenim la responsabilitat i l'obligació de respondre a aquesta majoria social amb polítiques que reforcen els seus drets, milloren els serveis públics i continuen construint un municipi més just, sostenible i solidari”, sostenia Císcar.
Per la seua banda, la portaveu de Compromís, Marian Val, qualificava l'acord com “un pas endavant decisiu en la reconstrucció i transformació material i emocional del poble”. Des de Compromís “sempre hem mantingut la mateixa posició de col·laboració per fer avançar el poble en justícia social i polítiques mediambientals que ajuden a mitigar els efectes del canvi climàtic”.
“Tant abans com després de la DANA, la nostra posició ha estat la mateixa: treballar en positiu propostes i idees per a la millora de la vida de les persones”, relatava Val, per a qui, després d'aquest acord, “tindrem més possibilitats d'implantar-les i continuar avançant en una Paiporta més justa, més verda i més inclusiva”.
L'acord de govern es fonamenta en els eixos següents: “reconstrucció i transformació de Paiporta post-DANA, amb un pla municipal d'ocupació específic; urbanisme, transició ecològica i sostenibilitat; feminisme, diversitat i igualtat de tracte per a totes i tots; serveis públics de qualitat per continuar rescatant i cuidant les persones; ocupació, model productiu i innovació digital; qualitat democràtica, lleialtat i bon govern; i front comú davant les postures de l'extrema dreta”.
El Partit Popular, per la seua banda, considera que aquest acord “busca el conflicte” amb altres administracions i “entorpirà la recuperació”, alhora que denunciava la contradicció de Compromís, “que passa de criticar la inacció del govern municipal socialista a ser còmplice”.