eldiario.es

Menú

Ximo Puig en el prestigiós diari ‘The Guardian’: entrevista o publireportatge?

El president valencià apareix en la web d’un dels periòdics més influents del món gràcies a una agència de producció de continguts

- PUBLICIDAD -
El presidente de la Generalitat, Ximo Puig, durante su discurso de Fin de Año de 2015.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, durant el seu discurs de Cap d’Any del 2015.

El 4 de novembre, la web del prestigiós i popular periòdic britànic The Guardian –un dels diaris seriosos amb més audiència del món amb quasi nou milions de visites diàries – va publicar una entrevista al president de la Generalitat, Ximo Puig.

Els comptes en xarxes socials del president es van fer ressò de l’article sota una mena d’etiqueta: Ximo Puig en The Guardian.


El PSPV-PSOE feia el mateix, però anava una mica més lluny: assegura que The Guardian ha entrevistat Puig.


Alguns periòdics parlen de l’“ entrevista concedida a The Guardian ”, atés com d’insòlit que és veure un president valencià –o de qualsevol president autonòmic espanyol– en un periòdic britànic. No obstant això, algunes veus advertien que aqueix contingut podria ser pagat, un publireportatge.

Entrevista o publireportatge?

Un publireportatge és, amb poques paraules, un contingut que els mitjans de comunicació publiquen amb el pagament previ, amb independència del seu interés. Un portaveu del president assegura que la Generalitat no ha pagat un duro pel contingut.

Puig està aquest dilluns a Londres assistint a una fira de turisme, la World Travel Market , però, segons el portaveu, l’Agència Valenciana de Turisme tampoc ha abonat un cèntim. L’aparició del Puig en The Guardian no ha costat un euro a l’erari públic ni s’ha pagat. No és, doncs, un publireportatge. Tampoc, en puritat, una entrevista.

The Guardian’ ha entrevistat Puig?

No. L’entrevista a Puig l’ha feta personal contractat per The Report Company, una empresa espanyola que crea continguts, moltes vegades periodístics, per a grans clients, empreses o fins i tot governs.

The Report Company té el seu propi aparador en The Guardian, on publica, en una secció pagada per ells, contingut informatiu que passa els filtres ètics de la publicació britànica .

Conclusió: The Guardian no ha entrevistat Puig. Ho ha fet una companyia que ha col·locat, en la secció que paga, l’article. Com adverteixen des de The Report Company, al final de l’entrevista s’explicita així: “ This interview was carried out under the initiative of The Report Company, which paid for this content”.

L’empresa també assegura que no ha rebut ni un euro de la Generalitat ni de cap de les seues empreses per haver publicat l’entrevista a Puig, que parla de la reputació de la Comunitat Valenciana, la seua economia i el seu sector turístic, que podria eixir tocat pel Brexit .

Captura de pantalla de la entrevista de The Report Company a Ximo Puig publicada en The Guardian.

Captura de pantalla de la entrevista de The Report Company a Ximo Puig publicada en The Guardian.

- PUBLICIDAD -

Comentar

Enviar comentario

Enviar Comentario

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha