eldiario.es

Menú

L'anell ciclista de València, un èxit al mes de la seua posada en funcionament

El tram del carrer de Xàtiva és el més usat de València amb 2.384 ciclistes al dia. Li segueix el carrer Colón amb un alt ús que, segons el tram, va des de 2.277 bicicletes fins a les 2.237 al dia.

Aquesta última setmana s'ha incorporat un xicotet tram de carril bici, de sentit únic, pel carrer Sorní, entre Colón i Jorge Juan.

- PUBLICIDAD -
Una ciclista por el nuevo tramo que conecta el anillo ciclista con Sorní

Una ciclista pel carril bici que connecta amb el carrer de Sorní.

L'Anell Ciclista s'ha convertit en la infraestructura més utilitzada en la ciutat de València només obrir-se a la ciutadania. El tram del carrer Xàtiva és el que més ús ha generat, amb 2.384 bicis de mitjana al dia, en el primer mes d'ençà de la seua posada en funcionament.

Segons han informat fonts municipals, el carrer Colón registra també un alt ús que, segons el tram, va des de 2.277 bicicletes fins a les 2.237. El carril bici que creua per Pont de Fusta i continua pel carrer Almassora es converteix en el segon més usat de València, amb una mitjana de pas d'1.865 ciclistes al dia.

"Estem molt satisfets per les bones dades d'ús de la xarxa de carrils bici de la ciutat de València i, especialment, per les de l'Anell Ciclista, que només obrir-se ha marcat ja el rècord de València. L'estudi de l'OCU on se situa a València liderant l'ús de la bici en tot l'Estat, publicat tan sols fa uns dies, hem comprovat que no estava mal encaminat", ha dit el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi.

Les mateixes fonts han explicat que cal posar en relleu que el mes de març és un període bastant excepcional en la ciutat, fonamentalment per la celebració de les Falles, on qualsevol desplaçament es fa fonamentalment a peu.

Així, cal prendre les xifres amb molta prudència ja que seran mesos com abril o maig en els quals realment es podrà comprovar l'ús de l'Anell Ciclista amb unes circumstàncies més normalitzades en la ciutat.

De tota manera, les xifres demostren que l'Anell Ciclista s'ha convertit "en un eix principal i molt important per a la ciutat des del primer moment i que -d'igual manera que la resta de carrils bici que la ciutadania està reclamant per als seus barris i que anirem fent a poc a poc des de Mobilitat Sostenible- es tracta d'una infraestructura que ja queda per al futur de la nostra ciutat", ha dit el regidor Grezzi.

Remarcables també són les xifres d'altres carrils bici de la ciutat, com els de l'avinguda de Blasco Ibáñez, amb trams de fins a 1.697 ciclistes diaris, l'avinguda de Tarongers amb 1.688, l'avinguda del Port amb 1.544 o els quasi mil de l'avinguda Alfauir-Germans Machado.

Finalment, el regidor Grezzi ha dit que "quan les coses es fan com toca, ben fetes, amb carrils que tenen 2.5 metres d'ample, que estan segregats del trànsit, que discorren el més rectes possible, amb tots els encreuaments convenientment assenyalats per a la màxima seguretat dels usuaris de la via, estem facilitant la vida a les persones i això s'acaba notant amb dades tan positives d'ús dels carrils bici de València com les quals hem conegut avui mateix".

Un nou tram que connecta Colón amb Jorge Juan

A més, aquesta última setmana s'ha incorporat un xicotet tram de carril bici, de sentit únic, pel carrer Sorní, entre Colón i Jorge Juan.

Aquesta connexió no afecta al trànsit rodat que circula per Sorní i, a més, millora la seguretat vial en establir una ruta als ciclistes que circulen per la Ronda Interior i volen prendre aquest desviament.

Es tracta d'una incorporació que no estava contemplada en el projecte inicial de l'Anell Ciclista però que ha sigut requerida en observar, des del Servei de Mobilitat Sostenible, els hàbits de circulació dels ciclistes i la necessitat d'una solució segura per a tots.

- PUBLICIDAD -

Comentar

Enviar comentario

Enviar Comentario

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha