Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
Sobre este blog

'Mediterranew Fest', el segell de qualitat per als festivals valencians

Francesc Colomer amb els promotors dels principals festivales.

Laura Martínez

Sota el paraigua de Musix Festivals, la marca presentada l'any passat per l'Agència Valenciana de Turisme per a promocionar la música en terres valencianes, naix Mediterranew Fest, un segell per a promocionar els festivals de gran convocatòria.

El distintiu de qualitat pretén dotar als festivals de seguretat jurídica -especialment demandada pels promotors després de la cancel·lació del Marenostrum l'any passat- i a més aprofitar l'estirada dels esdeveniments per a vertebrar el territori i equilibrar l'afluència de visitants per totes les comarques.

El secretari autonòmic de Turisme i responsable de l'agència, Francesc Colomer, ha presentat aquest dimarts la marca i el seu reglament, acompanyat dels promotors dels festivals de major impacte a la Comunitat Valenciana com el Rototom, Arenal Sound, Medusa Sunbeach, Electrosplash, Low Benidorm, SanSan Festival i un llarg etcètera. Encara que no formen part de la marca -es preveu que estiga activa per al pròxim any-, els responsables d'aquests festivals han col·laborat amb l'agència per a crear el reglament.

El segell pretén que els esdeveniments i l'administració “caminen a una” en les fires i espais de promoció, una forma de crear marca valenciana i etiquetar Els certàmens musicals que “ens internacionalitzen, generen indústria cultural i prestigi”, ha detallat Colomer. Per al dirigent autonòmic, els festivals que s'han anat consolidant “ens han anat singularitzant i avui constitueixen un element diferencial de l'oferta turística i cultural valenciana”, que atrau El “turista del futur”.

Els festivals que s'agrupen en aquest segell tindran dret a ser promocionats per l'Agència Valenciana de Turisme i podran accedir a formació, finançament i ús de la marca i la seua projecció en els mercats.

Per a pertànyer a la marca, els festivals hauran de passar determinats filtres com estar al dia de les obligacions fiscals, subscriure el codi ètic de turisme, respectar els veïns i el municipi en què se celebren, incloure artistes valencians en el seu cartell, adoptar protocols de seguretat i tenir un compromís social explícit, que es manifestarà en la divulgació de l'educació afectivosexual, prevenció dels abusos i una lluita efectiva contra la xenofòbia, així com en aportacions a ONG.

Les directrius de la nova marca estan consensuades amb promotors, ajuntaments, associacions empresarials turístiques, Federació d'Oci i Turisme (Fotur), associacions de consumidors i usuaris, SGAE, a més d'altres conselleries, amb l'objectiu que tots els implicats en un festival (els que participen i els que no) puguen estar a gust mentre aquest se celebra.

Sobre este blog

Etiquetas
stats