LLEGIR EN CASTELLÀ
Les classes a Eivissa i Formentera s'han suspès aquest dijous, 9 d'octubre, davant l'alerta taronja activada per l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) per pluges i tempestes.
Així ho ha decidit el Comitè Tècnic Assessor a la segona reunió del Pla Meteobal per analitzar l'evolució de la situació meteorològica i coordinar les accions dels diferents serveis operatius.
Segons ha informat la Direcció General d'Emergències i Interior, les classes se suspenen davant el context de més vulnerabilitat a les Pitiüses per les pluges i inundacions patides la setmana passada.
El director general d'Emergències, Pablo Gárriz, ha indicat després de la reunió que l'avís es manté taronja entre les 06.00 i les 18.00 hores i tenint en compte el context de pluges de la setmana passada, s'aconsella tècnicament el tancament de les escoles.
“Estem intentant evitar com a mesura de prevenció els desplaçaments i les concentracions en determinades hores en què es poden donar becs de 60, 70 o fins i tot 100 litres d'acumulació d'aigua”, ha explicat.
Les recomanacions a la població, ha dit el director general, són, entre d'altres, evitar vies i mantenir-se informat a través dels canals oficials del 112. Així, ha fet una crida a la prudència i a evitar desplaçaments.
Des de l'Agència Estatal de Meteorologia es manté activat l'avís taronja per pluges des de les 06.00 fins a les 18.00 hores d'aquest dijous a Eivissa i Formentera, en previsió que es puguin acumular al voltant de 100 litres per metre quadrat en tres o quatre hores.
L'advertiment, per tant, no és tant per la intensitat puntual de les pluges –que podria ser de 40 litres per hora–, sinó per la seva persistència en el temps.
La situació no experimenta canvis respecte a la previsió del migdia. Així, es preveu que les pluges més intenses comencin a partir de les 07:00 hores i es mantinguin fins a les 18:00 hores aproximadament. La previsió indica que durant aquestes 12 hores d'avís taronja podria ploure de manera continuada.
A la darrera previsió realitzada aquest dimecres a la tarda ja es contempla l'inici d'una formació de núvols i pluges intenses sobre la Península, que avancen cap a València i Castelló.
Aquest episodi és el que, en les pròximes hores, derivarà a la dana Alice, que afectarà el llevant peninsular i les Balears, i que anirà evolucionant durant els propers dies fins diumenge.
Des de la Direcció General d'Emergències han informat que s'està fent un seguiment exhaustiu d'aquest fenomen des del primer avís de previsió de l'Aemet, i es continuarà fent durant les properes hores i dies, tenint en compte la situació extraordinària on es troba l'illa d'Eivissa, que encara està en fase de recuperació i normalització després de les inundacions patides la setmana passada.
És per això que, des del Comitè Tècnic Assessor, s'adopten en aquest cas mesures més restrictives del que és habitual, derivades de les circumstàncies acumulades arran de les inundacions.
Comunicat fals
El Govern ha alertat de la circulació d?un comunicat fals en què es diu que l'avís és vermell. L'Executiu ha remarcat que l'alerta és taronja i que les classes se suspenen davant de la situació de recuperació per les pluges de la setmana passada.
Emergències i Interior recorda la importància de seguir els canals oficials del Govern, entre ells les xarxes socials oficials. En cas de patir una emergència, cal trucar al 112.