Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Collboni i Bosch competeixen pel vot de l'usuari del metro i el bus

Bosch presenta les propostes pel transport públic a l'estació de metro d'Universitat / MARC PUIG

Siscu Baiges

Barcelona —

Els candidats socialista i d’ERC-Més a l’alcaldia de Barcelona, Jaume Collboni i Alfred Bosch, han competit aquest divendres per presentar les propostes més atractives als ciutadans en matèria de transport públic.

Collboni proposarà baixar el preu de la targeta de deu viatges del metro fins a 8,95 euros, a partir de l’1 de gener de l’any vinent i el de la que permet fer tots els viatges que es vulgui durant un mes de 52,75 euros a 42,50 euros. Alfred Bosch, al seu torn, ha apostat per aplicar ‘tarifes progressives’ que comportin rebaixes per col·lectius com la gent gran i els joves i beneficiïn els usuaris que facin servir més el transport públic. A més, ha defensat que les persones aturades que no rebin cap tipus de prestació viatgin gratuïtament.

Bosch vol que el metro funcioni de forma ininterrompuda els divendres com ja ho fa els dissabtes i que els Ferrocarrils de la Generalitat ampliïn el seu horari fent-lo coincidir amb el del metro. També ha anunciat la posada en marxa de targes amb xips que permetin aplicar les tarifes més beneficioses per l’usuari, com les que ja es fan servir a Londres, París o algunes ciutats alemanyes.

Pel que fa al servei d’autobusos, el candidat socialista aposta per una xarxa de ‘bus ràpid’, amb la creació d’una línia d’altes prestacions entre els principals centres econòmics de la ciutat i els barris amb menor connexió. Una d’aquestes línies connectaria Ciutat Meridiana amb la Zona Franca i l’aeroport, passant pel centre de Barcelona en tan sols 45 minuts. Alfred Bosch ha batejat com ‘H18’ una línia que hauria de creuar la ciutat entre el Llobregat i el Besòs recorrent tota la façana marítima.

En aquest repàs, el candidat d’ERC-Més ha superat al socialista perquè també s’ha referit al ‘bicing’, aspecte que no ha tracta Collboni. Bosch proposa fer 20 quilòmetres de carril bici més i imposar sancions als usuaris que cometin infraccions.

Etiquetas
stats