eldiario.es

Menú

El soci de Jaume Roures vol fitxar Neymar

L'intent de l'amo del PSG, soci de Mediapro a beIN Sport, d'incorporar l'astre brasiler coincideix amb l'ofensiva per erosionar Bartomeu amb la vista posada en l'1-O

- PUBLICIDAD -

S'ha escrit molt sobre l'intent del PSG de fitxar Neymar, l'estrella brasilera del Barça, i és normal, ja que es tracta d'un dels millors jugadors del món i el club parisenc està disposat a pagar la xifra marejant de 222 milions d'euros que estipula la clàusula de rescissió. Però sorprèn que entre tants rius de tinta ni tan sols s'esmenti de passada que el multimilionari propietari del PSG, el qatarià Nasser Al-Khelaïfi, és soci a beIN Sports de Jaume Roures i Mediapro, un dels actors més rellevants de la Santa Aliança que voldria apartar Josep Maria Bartomeu de la presidència del Barça.

Al número d'estiu de la revista Mongolia  analitzem el setge que pateix la junta del Barça davant l'acceleració del procés independentista a Catalunya i la comunió d'actors interessats en un canvi ràpid al Barça abans de l'1 d'octubre per alinear completament al club amb el referèndum unilateral i amb els objectius dels actors que solien manar a l'entitat. El Govern de Junts pel Sí (PDeCAT i ERC), TV3, les restes del laportisme i Mediapro tenen un objectiu compartit: desempallegar-se de Bartomeu i recuperar la seva influència al Barça.

Aquesta Santa Aliança ja té històricament molts punts de contacte, que s'han anat reforçant encara més al llarg d'aquest 2017 a mesura que es va acostant l'hora de la veritat del referèndum. Al febrer, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, va incorporar en el seu equip a Jordi Finestres, històric cap de comunicació de Joan Laporta, i el mes següent va situar Vicent Sanchis, últim director de Barça TV amb Laporta i periodista de referència del pujolisme, al capdavant de TV3, la cadena que al juliol ha abanderat la campanya d'assetjament.

En el mateix període, el Govern de Junts pel Sí ha estret més encara els llaços amb Mediapro —grup que a Madrid es percep com esquerrà per ser editor de Público, però que a Catalunya té una llarguíssima trajectòria de col·laboració amb el pujolisme forjada en els albors de TV3— amb un lligam a la vista de tothom: el vicepresident de la Generalitat i líder d'ERC, Oriol Junqueras, va començar al maig la seva gira pels EUA precisament a la seu de la multinacional a Miami, malgrat que es tracta d'una empresa privada i que a més es troba als EUA a l'ull de l'huracà d'una investigació de la fiscalia pel presumpte pagament de suborns; la Generalitat promou una exposició entusiasta sobre Mediapro al Palau Robert, un dels seus vaixells insígnia culturals, i el grup de comunicació ha correspost amb el llançament del documental Las cloacas de Interior, que assumeix de cap a cap el relat que interessa als independentistes just abans de l'1-O, deixant de banda qualsevol matís o testimoni que no combregui amb la versió canònica del Govern català, amplificada amb entusiasme a TV3.

Òbviament, en els anys feliços de Laporta tots els actors de la Santa Aliança guanyaven: el president va sumar el Barça al carril independentista fins i tot a costa dels seus interessos com a club i Mediapro va entrar fins a la cuina del negoci, amb tot tipus de contractes, des de la reforma del museu fins a la gestió de Barça TV, amb el premi gros dels drets televisius: el 2006 el Barça els hi va cedir sense ni tan sols exigir avals tot i tractar-se d'un contracte multimilionari —que va possibilitar que Mediapro iniciés el pols amb el grup Prisa— i el 2010 se li va renovar a només quatre dies d'uns comicis que ja se sabia que el candidat laportista s'estavellaria davant de Sandro Rosell.

I ara, en plena escalada d'hostilitats de la Santa Aliança contra Bartomeu i de camí cap a la moció de censura que voldrien celebrar al setembre —just abans de l'1-O—, resulta que el torpede desestabilitzador de més abast —l'intent de fitxar Neymar— l'ha llançat el soci de Qatar de Mediapro a beIN Sports i la dada ni tan sols és digne de ser ressenyada.

Potser és una casualitat, naturalment, com quan la ràdio pública de Catalunya difonia sondejos que donaven per guanyador a Laporta i posaven a la picota Bartomeu, elaborats per una de les marques de WPP, accionista de Mediapro. El futbol és així, diuen: alguns actors poden simultàniament gestionar clubs, ser propietaris dels drets televisius, dels canals que emeten els partits, de les empreses de sondejos, representar alguns dels jugadors més destacats i fins i tot anar de la mà del Govern. Tot molt normal. Tant com que el propietari del PSG provi de fitxar Neymar en plena ofensiva per desplaçar a Bartomeu i ni tan sols es digui que és soci de Roures.

- PUBLICIDAD -

Comentar

Enviar comentario

Enviar Comentario

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha