Les empreses de Roures acaparen els contractes de TV3

El president de Mediapro, Jaume Roures, en un col·loqui al Círculo Ecuestre de Barcelona

Les empreses relacionades amb Jaume Roures i Tatxo Benet, socis de la productora Mediapro, acaparen el gruix de les contractacions externes de TV3, la televisió pública catalana, segons dades internes de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), l'organisme del qual depèn TV3.

En l'exercici de 2013, les diferents empreses dels socis de Mediapro van sumar contractes per un valor total de 22,8 milions d'euros, un percentatge equivalent a gairebé el 9% del pressupost anual de la televisió pública, sotmesa a fortes restriccions de despesa com a conseqüència de la crisi econòmica.

Els 22,8 milions facturats per empreses vinculades a Roures i Benet el 2013 es van repartir de la següent manera: 13.430.000 per Mediaproducción, S.L, la matriu del grup i històrica tenidora dels drets esportius; 5 milions per Imagina Continguts Audiovisuals, SL; 2,44 milions per Triacom, SL -de la qual socis de Mediapro tenen el 20%, segons la informació aportada al Registre Mercantil- 999.000 euros per Overon; 694.000 euros per Media 3.14, S.L, i 285.000 euros per a Serveis Integrals Unitecnic, SL.

Una portaveu de TV3 explica que la facturació de Mediapro entra "dins de l'absoluta normalitat" tenint en compte, subratlla, "la gran quantitat de serveis que aquesta empresa proporciona en terrenys molt variats". "És una multinacional molt competitiva, que ofereix molts serveis amb una bona relació qualitat-preu i és lògic, per tant, que sigui un proveïdor important", conclou.

La preponderància de la constel·lació al voltant de Mediapro a la televisió pública que depèn del Govern d'Artur Mas es constata quan es compara amb la resta de proveïdors relacionats amb el negoci audiovisual. En el mateix exercici de 2013, la següent empresa externa en volum de facturació a la casa va ser Minoria Absoluta, S.L. (productora de programes de gran audiència com Polònia i Crackòvia), amb 6.880.000, mentre que el gegant de Hollywood Columbia Pictures -CPT Holdings- es va quedar en 3,3 milions i Universal Studios, en 1,5 milions.

Únicament hi va haver dues productores alienes a la constel·lació de Roures que van aconseguir facturar més de dos milions en l'exercici de 2013, marcat per la forta reducció de la despesa: Nova Veranda 2010 (3.260.000) i Diagonal Televisió (2,5 milions). I altres tres productores van superar el milió d'euros de facturació: El Terrat (1,9 milions), Alguna Pregunta, SL (1,2) i Benecé Produccions (1,02).

Els socis del nucli dur de Mediapro procedeixen de TV3, televisió de la qual van ser empleats o directius fins a finals de la dècada de 1990. Diversos dels alts càrrecs de l'empresa pública d'aquell període han acabat vinculats directament o indirectament a Mediapro, principal proveïdor de la televisió pública catalana.

A més dels propis Benet i Roures -director d'Esports i responsable de producció de l'àrea en la dècada de 1990, respectivament- destaquen, entre altres, els casos d'Enric Canals, el director de TV3 de la màxima confiança de Lluís Prenafeta -després ho va nomenar director del diari El Observador-, que després d'iniciar la política d'externalitzacions va crear la productora Mercuri, que va ser finalment adquirida per Mediapro quan el 2000 va assumir la direcció general de Difusió amb Jordi Pujol; el seu successor en la direcció de TV3, Jaume Ferrús, avui directiu de Mediapro; i l'ex gerent de Catalunya Ràdio i TV3 Oriol Carbó, avui associat a Mediapro a través de Triacom Audiovisual, la productora que el 2003 va llançar l'agressiu documental Tripartit Watch contra el tripartit encapçalat per Pasqual Maragall. Segons la informació aportada al Registre Mercantil, la facturació a la televisió pública catalana de Triacom el 2013 equival al 72% de la xifra de negocis de l'empresa en el citat exercici.

Etiquetas
Publicado el
28 de enero de 2015 - 06:00 h

Descubre nuestras apps

stats