Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

El Tercer Sector treu al mercat les caixes regal solidàries

Jordi Mumbrú

Barcelona —

La cooperativa Encís aprofitarà la Fira d’Economia Solidària que se celebra aquest cap de setmana a la Fabra i Coats de Barcelona per anunciar que estan ultimant un nou producte molt ambiciós: l’Ergosum, la caixa regal solidària. La presentació oficial no es farà fins el dia 22 de novembre, a la seu que la cooperativa té a Manresa.

La iniciativa, que implica 16 entitats diverses de tot Catalunya, s’inspira en les Smart Box que ja estan més que consolidades, però té alguna diferència prou substancial: les 25 experiències que s’ofereixen (de les quals cal escollir-ne una) tenen en compte els valors socials, culturals i de proximitat i volen contribuir al finançament de les entitats del Tercer Sector. Tot un repte.

El projecte és molt ambiciós, perquè vol arribar al gran mercat, però tot sembla indicar que ara és el moment idoni: les retallades socials han deixat tocat al Tercer Sector i queden poques alternatives. A més, el sector està convençut que la crisi econòmica ha augmentat la presa de consciència de la gent i que la tendència és que cada cop el consum sigui més responsable. Els impulsors del projecte li han donat voltes i més voltes i estan convençuts que ara és el moment.

Ergosum és un dels vint projectes seleccionats en la segona convocatòria del Programa d’Economia Social de l’Obra Social de La Caixa. Això implica que els impulsors de la iniciativa han rebut un curs de formació, una ajuda molt important a l’hora de preparar el pla d’empresa i també una aportació econòmica d’uns 25.000 euros. Un dels cervells de la iniciativa, Montserrat Prat, assegura que l’acompanyament que han rebut ha estat molt important i que el resultat final està molt treballat. Prat està convençuda que sortirà bé, tot i que és conscient d’un dels reptes del Tercer Sector en el moment actual: “La gent està en desacord en com funciona la societat, però encara no conceben que aquesta potser una via per canviar les coses”.

Darrera del projecte hi ha la reflexió que el Tercer Sector ha de “començar a buscar recursos propis”, perquè ja s’ha demostrat que la dependència de les ajudes públiques els fa massa fràgils. Per aquest motiu, el nou producte solidari es vendrà a les seus de les entitats, però també estan intentant poder-lo oferir des d’alguna gran superfície comercial. L’objectiu és arribar al gran públic i no només a les persones que estan més compromeses. Per aconseguir-ho el producte té dos al·licients: que en el moment de comprar-lo el consumidor està ajudant a les entitats del Tercer Sector, que desenvolupen una tasca social molt important, i també que té accés a moltes activitats a les que no normalment no es pot accedir.

Des de fer vi fins a pasturar pel camp

Des de fer vi fins a pasturar pel campLa caixa regal solidària té un preu de 49,90 euros i ofereix 25 activitats de les quals cal escollir-ne una. Cada activitat és per a quatre persones i està pensada sobretot per a un públic familiar, amb nens d’entre 3 i 12 anys. Més endavant sortiran al mercat altres caixes regals, destinades a un públic adolescent i a la gent gran o temàtiques, com per exemple, les ecològiques o de natura. Les activitats permeten, per exemple, fer de pastor, construir una andròmina amb rodes, participar en un taller de vi o descobrir la Colla Jove dels Xiquets de Tarragona.

Les activitats es podran començar a practicar a partir de l’1 de gener. El Nadal representa, sense cap mena de dubte, una gran oportunitat per començar a vendre l’Ergosum. Tant és així que ja tenen eslògan i tot: “Aquest Nadal regala valors i regala un món millor”.

Etiquetas
stats