Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Esperanza Aguirre, la ideóloga de un modelo sanitario que hace negocio
El PP usa el “sentido común” para disfrazar su renovado negacionismo climático
OPINIÓN | 'Privatizacionitis sanitaria: causas, síntomas, tratamiento', por Isaac Rosa

El Parlament dona el vistiplau a la pròrroga de la suspensió d'autoritzacions de llicències de taxi i VTC

Un taxi a Palma.

Europa Press

0

El ple del Parlament ha convalidat aquest dimarts, amb un consens ampli, encara que entre crítiques, el decret llei que manté l'actual període de suspensió d'autoritzacions ordinàries de llicències de taxi i VTC, vigent des de fa un any a Balears.

La convalidació ha tirat endavant per unanimitat, encara que amb crítiques des de l'oposició, i implica la pròrroga de la suspensió d'aquestes llicències ordinàries fins que s'aprovin, en un termini màxim d'un any, els reglaments de taxi i VTC. El conseller d'Habitatge, Mobilitat i Territori, José Luis Mateo, ha apuntat en tot cas que la intenció és no esgotar el termini d'un any.

El diputat del PSIB Marco Antonio Guerrero ha criticat la manca de planificació del Govern, que ha afectat el sector, i ha lamentat que s'hagi deixat passar un any per negociar la pròrroga. “Han vingut en el moment de descompte perquè els rescatem”, ha assenyalat el socialista instant que es redacti el decret.

Mateo, per part seva, ha recordat que es va optar per la suspensió per evitar una allau de noves llicències de VTC a Balears, tenint en compte que durant l'any 2023, davant la possibilitat de canvis legislatius derivada de les sentències judicials, s'havien presentat més de 10.000 sol·licituds d'autoritzacions de VTC.

El conseller ha explicat que aquesta regulació s'està elaborant i que l'Executiu té en marxa el procediment de cara a l'aprovació dels reglaments. “El Govern no ha deixat de treballar en aquesta matèria i manté el compromís d'arribar a una nova regulació des d'una voluntat de consens i de diàleg amb el propi sector i amb la resta d'administracions implicades, com consells i ajuntaments”, ha afirmat.

El portaveu de Més per Menorca, Josep Castells, ha criticat que hagi passat un any sense redactar-se els reglaments i ha reclamat “una bona regulació”. Per part d'Unidas Podemos, la diputada Cristina Gómez ha demanat “certeses i garanties” davant de les incerteses que trasllada el sector.

La diputada del PP Margalida Pocoví ha defensat la reglamentació per garantir la seguretat jurídica i millorar la competitivitat del sector del taxi, davant dels procediments judicials que qüestionen les limitacions a les empreses si no estan justificades.

Per part de MÉS per Mallorca, el diputat Ferran Rosa ha recordat que fa un any ja va advertir que 12 mesos no eren suficients. “Sorpresa, un any després, no hi ha decret”, ha assenyalat. L'ecosobiranista ha alertat de la “debilitat jurídica” de la situació. Rosa ha criticat que el text no hagi estat tractat amb cap grup parlamentari. “Arriben aquí pensant que tenen tots els vots i que sempre els donarem un vot de confiança”, ha apuntat.

L'ecosobiranista ha retret al PP que la moratòria és “altament intervencionista” i ha demanat al Govern que “deixi de governar pensant que té majoria absoluta”.

Etiquetas
stats