eldiario.es

Menú

València proposarà que els patins puguen circular pels carrils bici

L’Ajuntament abordarà després de l’estiu la modificació de l’ordenança de Circulació que, entre altres coses, limitarà la velocitat a 30 quilòmetres per hora en tots els carrers d’un sol carril.

El nou text modificarà les normes d’estacionament de les motos en carrers i voreres i eliminarà l’obligatorietat que els ciclistes hagen de circular pel carril bici.

- PUBLICIDAD -
Varios patinadores junto a la Ciudad de las Ciencias

Diversos patinadors junt a la Ciutat de les Ciències Valencia Patina

“Volem adaptar l’ordenança de circulació a la nova filosofia de mobilitat de la ciutat”. Així ha explicat el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, la intenció de renovar la normativa municipal que va aprovar al maig del 2010 l’equip de Govern de Rita Barberá i que regula tot el trànsit i el transport a la ciutat.

En aquest sentit, l’edil ha explicat a eldiario.es que “els tècnics estan en aquests moments fent una sèrie de propostes apartat per apartat que se sotmetran a un procés participatiu amb tots els agents implicats i que es portaran a la mesa de la mobilitat per a debatre-les i aprovar-les”. Tot aquest procés es durà a terme “a partir del setembre”.

Novetats principals

Patins, patinets i monopatins. Entre les novetats que es proposaran per a incorporar-les a la normativa destaca la possibilitat que s’autoritze a circular amb patinets, patins o monopatins per carrils bici: “Sembla absurd que no ho puguen fer”, ha comentat, en al·lusió a la normativa actual, que únicament permet usar aquests elements en “espais habilitats”, però no en voreres, places, carrers de vianants o passejos marítims.

A més, es plantejarà que no siga obligatori que els ciclistes hagen de circular sempre pel carril bici, de manera que els ciclistes que preferisquen circular per la calçada puguen fer-ho sense el risc de ser sancionats.

En aquest sentit, Grezzi ha explicat que l’ús de carril bici ha de ser “d’ús preferent, no obligat, ja que la bici està considerada un vehicle a tots els efectes”. Això no afectarà la prohibició de circular per les voreres, que es mantindrà.

Pel que fa a la quantia de les sancions per als ciclistes, s’estudiarà una revisió a la baixa, ja que algunes arriben a hores d’ara a 200 euros, una quantitat de vegades superior al preu de la bici.

Segways i vehicles elèctrics. Un altre dels aspectes que es volen regular són els segways (patinets elèctrics d’autobalanceig amb dues rodes), prohibits actualment com a norma general, excepte en llocs especialment destinats a usar-los: “Són elements que van posant-se de moda i que també cal regular com han fet altres ciutats”.

Aparcament de motos. La regulació actual d’aparcament de motos en espais públics també experimentarà canvis. Actualment, com a norma general, les motos poden aparcar paral·leles al rastell en voreres de més de 3 metres d’amplada i en semibateria quan tinguen més de 6 metres.

Es prohibeix deixar-les en carrers de vianants, excepte autorització expressa, i a menys de dos metres de passos de vianants i de les parades de bus i metro.

No obstant això, segons Grezzi, la política és que no hi haja “motos a les voreres” i la normativa en vigor “és molt ambigua i obri la porta perquè molts d’aquests vehicles estiguen a les voreres”.

Així, estan estudiant-se diverses fórmules: “Una possibilitat és permetre-ho en voreres o zones on estiguen pintades les places o on s’autoritze mitjançant un senyal, una altra és fer un tractament per barris en funció del nombre de motos que tinguen, en definitiva, hi ha diverses alternatives que estan estudiant-se”.

Zona taronja. La zona taronja d’aparcament per a residents també serà susceptible de canvis. La idea de l’edil és que siga d’ús exclusiu per a veïns i que es pague una única taxa anual (actualment es paga per setmanes o dies solts i l’ús n’és lliure, encara que els que no estan acreditats com a veïns paguen una tarifa molt més elevada).

Carrers 30. Una altra novetat important serà que “tots els carrers d’un sol carril es limitaran a 30 quilòmetres per hora per defecte”. Grezzi considera aquest canvi “molt important” en zones com ara Russafa: “Hem ampliat voreres i hem deixat carrers d’un sol carril i no pot ser que ací la velocitat màxima siga de 50 quilòmetres perquè hi circulen moltes persones”.

- PUBLICIDAD -

Comentar

Enviar comentario

Enviar Comentario

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha