Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La nova televisió valenciana es dirà ‘À.’ (a punt)

Una de les sales de realització als estudis de l’antiga RTVV a Burjassot
València —

La nova radiotelevisió valenciana es dirà À. i es pronunciarà “à punt”, com s’ha acordat en la reunió del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació celebrada dimecres.

Segons han confirmat a EFE fonts de la Generalitat, s’ha decidit d’aquesta manera després d’haver analitzat les 82 propostes que s’havien presentat al concurs públic per a escollir el nom nou de l’ens successor de RTVV.

Així mateix, tres empreses de les 34 presentades han estat elegides per a desenvolupar la identitat visual de la nova marca: Estudio Menta, Dídac Ballester i Aftershare.

La Generalitat ha assenyalat que la proposta triada per al nom es justifica, com a primer motiu, perquè la lletra a està inclosa en el nom de les tres províncies que integren la Comunitat Valenciana.

També s’indica que la a és la primera lletra de l’abecedari, “és l’inici, començar des de zero, inaugura una cosa nova”, i també que “esgotat el criteri dels nombres, s’ha triat la primera lletra”. Així mateix, “l’accent obert, la à tònica en valencià, és un fet característic de la nostra llengua”, s’afig des del Consell Rector.

Per 50.000 euros

El concurs per a seleccionar el nom de la nova radiotelevisió valenciana i el disseny de la identitat visual de la plataforma de la corporació està dotat amb un total de 50.000 euros.

A partir del dia 2, el jurat del concurs, compost per tots els membres del Consell Rector de la CVMC, tenia 15 dies naturals per a seleccionar una proposta de nom i tres finalistes per a desenvolupar la identitat visual d’aquesta marca.

Pel que fa al nom, es volia seleccionar una marca paraigua per a la cadena de televisió generalista, les dues cadenes de ràdio, la plataforma web, els perfils de les xarxes socials, les aplicacions per als dispositius mòbils i altres canals, com la televisió híbrida, la televisió intel·ligent i els de futura creació.

Quant a la identitat visual de la marca, s’havien de seleccionar tres finalistes per a desenvolupar el conjunt corporatiu gràfic que represente la nova cadena, mitjançant propostes de logotips i símbols.

La dotació de 50.000 euros del concurs es distribueix en una prima de 5.000 euros per a la proposta de nom escollida; 5.000 euros més per a cada un dels tres finalistes que han de desenvolupar el nom nou; i 30.000 euros de prima addicional per al guanyador d’aquesta segona fase.

A partir d’ara, els tres finalistes tindran 45 dies naturals per a lliurar la proposta visual i sonora desenvolupada a partir del nom escollit pel Consell Rector, des de l’endemà que el jurat els done la proposta.

Una vegada conclòs aquest termini, el jurat ha de seleccionar en un màxim de 15 dies el guanyador, entre unes propostes que hauran d’estar en valencià, ser originals i inèdites i presentar característiques com la llegibilitat, la durabilitat, la modernitat, la qualitat, la proximitat, la independència i la pluralitat, entre altres.

La decisió del jurat s’ha d’adoptar per majoria de vots i ha de ser inapel·lable, i en el cas que hi haguera empat, el president de la CVMC tindrà el vot de qualitat.

El concurs es pot declarar desert si el jurat considera que no es poden atorgar les primes perquè no hi ha propostes que siguen prou satisfactòries per als objectius del concurs, segons estableixen les bases.

stats