Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

FGV desballesta 28 trens del mateix model que els de l’accident del metro

FGV desballesta 28 trens del mateix model que els de l’accident del metro

Carlos Navarro Castelló

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat les obres per a rehabilitar i posar en valor els antics tallers i cotxeres de Torrent, en què l’empresa allotja la seua col·lecció de material, trens i tramvies històrics.

Les faenes que s’han encetat formen part d’una primera fase, en què es condicionaran els accessos als tallers per a visites externes en la platja de vies.

Segons han informat fonts de l’entitat, per a procedir amb aquesta primera fase, cal alliberar la platja de vies, ocupada actualment amb 28 unitats UTA (models idèntics al de l’accident que va costar 43 vides) propietat de Stadler (antiga Vossloh), per la qual cosa se n’ha iniciat el desballestament, llevat dels trens que tenen alguna relació amb el sinistre del 2006.

En concret, FGV mantindrà el vagó de cua accidentat el dia del sinistre i cinc unitats més en què es van repartir diverses peces del cotxe motor, desballestat després del sinistre.

Així, davant de la impossibilitat de vendre-les com estava previst en un primer moment, es procedirà a desmantellar-les, faena que durarà un mes i suposarà una inversió de 40.722,91 euros, que serà vàlida per al futur condicionament dels tallers pròpiament dits, fet que implicarà una nova fase d’actuació.

D’altra banda, el ple del Consell ha autoritzat a Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) l’alienació mitjançant el procediment de subhasta pública de 18 trens de la sèrie 3900 que prestaven servei en la xarxa de Metrovalència, el valor de taxació dels quals ascendeix a 8.112.381 euros, a què se sumen els 1.302.847,66 euros de les peces de recanvi.

Amb aquesta mesura, FGV inicia el procés per a desprendre’s d’aquests vehicles i solucionar el problema originat anys arrere, quan, com a conseqüència d’una mala planificació, no es va dimensionar correctament el material mòbil necessari per a la prestació del servei futur en la xarxa de Metrovalència.

Aquestes unitats van començar a retirar-se del servei el 2012, quan s’hi van incorporar 22 trens de la sèrie 4300.

Així, segons l’entitat, amb el parc mòbil actual destinat a la xarxa de metro, compost per 62 trens de la sèrie 4300, FGV no sols està en condicions de mantenir el servei que presta, sinó que pot assumir una ampliació, sempre que els recursos econòmics destinats a l’empresa ho permeten.

Etiquetas
stats