Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

2.300 places gratuïtes per a deixar el cotxe i arribar al centre de València amb metro

Aparcament a l'estació d'Empalme

Carlos Navarro Castelló

València —

Al voltant de 389.000 vehicles entren i ixen cada dia del terme municipal de València pels principals accessos de la ciutat (avingudes de Catalunya, Ausiàs March, Cid, Pista d’Ademús, autopista del Saler i Camí Nou de Picanya), segons les dades d’intensitats de trànsit de l’Ajuntament corresponents al mes d’abril.

Una xifra que, de segur, es podria reduir mitjançant l’ús del transport públic. Sobre aquests punts, una de les demandes més repetides per a fomentar-lo és la creació d’aparcaments dissuasius.

En aquest sentit, de les 94 estacions de metro de què disposa Ferrocarrils de la Generalitat (FGV), en què 59 estan situades en superfície i fora del terme de València, un total de 22 disposen d’aparcaments gratuïts.

Així, en total, les diferents estacions ofereixen 2.330 places. D’aquestes, 1.167 són propietat de FGV, mentre que 1.163 són dels municipis a què donen servei, ja que el sòl és de propietat municipal.

Entre les estacions amb aparcament propietat de FGV, hi ha Llíria (41 places), la Pobla de Vallbona (40), l’Eliana (39), Massarrojos (62), Rocafort (54), Empalme (40), Seminari – CEU (48), Fuente del Jarro (52), Bétera (60), Font Almaguer (42), Sant Ramon (3), la Presa (123), Masia de Traver (198), Riba-roja de Túria (47) i València Sud (168).

D’altra banda, són de propietat municipal les de les estacions de Paiporta (50 places), Paterna (23), Sant Isidre (115), Benaguasil (30), Quart de Poblet (562), Santa Rita (133) i Burjassot (250).

A més, fonts de FGV han informat que el futur baixador de València la Vella de la línia 9 a Riba-roja tindrà un aparcament de 38 places.

Les mateixes fonts han comentat que l’índex d’ocupació de les places en general és bastant elevat, encara que depén de la localització de les parades. Així, per exemple, Empalme sol estar al 100% i València Sud al 90%, mentre a la Pobla de Vallbona, com que l’estació està més allunyada del nucli urbà, l’ocupació és més baixa.

Amb aquest servei, FGV vol fomentar l’ús del transport públic mitjançant la intermodalitat i l’intercanvi del vehicle privat amb el metro, facilitant l’accés a la xarxa de Metrovalencia a tots els usuaris que no tenen una parada de metro pròxima, i contribuir, a més, a la descongestió del trànsit viari en superfície i a la cura del medi ambient.

Etiquetas
stats