Seat ha anunciat al comitè d’empresa intercentres l’aplicació d’un expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que suposaria l’extinció de 393 llocs de treball. Els sindicats ja ha mostrat la seva oposició radical a la mesura, que s’haurà de negociar els pròxims dies, ja que està plantejada per a ser aplicada a partir de l’1 de gener de 2014.
La reducció de personal afectaria a les plantes de la Zona Franca de Barcelona, Martorell i al Centre de Recanvis. L’empresa ha comunicat als sindicats que la mesura es justifica per raons econòmiques, tot i que no ha precisat quins serien els motius exactes. Tanmateix, la reforma laboral permet aquest tipus de reestructuracions sense que s’hagin de declarar abans pèrdues, com sí que passava abans del canvi legal aprovat per PP i CiU.
La primera reacció de CCOO ha estat considerar que la mesura no es justifica i ha afegit que el mes de gener passat es va firmar un acord amb la direcció de la companyia automobilística que suposava crear una bossa d’hores per al col·lectiu ara afectat per la reducció de personal. Aquest remanent estava pensat precisament per evitar l’aplicació d’un ERO i la reserva no s’ha esgotat encara, han indicat fonts sindicals.
La reacció de CCOO ha estat afirmar que els treballadors no permetran que una mesura com l’anunciada es faci de manera traumàtica. Per aquesta raó han instat a obrir negociacions que suposin reconsiderar el plantejament inicial. En aquest sentit ofereixen negociar mesures alternatives que impliquin assolir l’estalvi que voldria fer la societat automobilística sense que suposin una pérdua de llocs de treball.
El Diari del Treball es un blog con voluntad de reflejar, tanto desde la información como la opinión, la lucha por preservar los derechos laborales y económicos que la crisis pone ahora en peligro. El blog está coordinado por el periodista Tomeu Ferrer.
Llegir el Diari del Treball en català aquí.