Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
Sobre este blog

El Diari del Treball es un blog con voluntad de reflejar, tanto desde la información como la opinión, la lucha por preservar los derechos laborales y económicos que la crisis pone ahora en peligro. El blog está coordinado por el periodista Tomeu Ferrer.

Llegir el Diari del Treball en català aquí.

UGT i les patronals del sector reclamen a la Generalitat que reguli les gasolineres sense personal

Una estació de servei sense atenció personal

Tomeu Ferrer

Barcelona —

La Federació d'Indústria i Treballadors Agraris (FITAG) d'UGT i les principals patronals del sector de les gasolineres volen que la Generalitat reguli les estacions de servei que no tenen atenció personal. La mesura afectaria, a Catalunya, unes 300 benzineres que funcionen sense cap persona que atengui al públic, segons ha explicat Sergio Moreno, secretari general de la federació ugetista.

El sindicat, i també les patronals volen que el govern de Catalunya, dins de les seves competències, posi en marxa una legislació que obligui a les empreses que han creat els punts de venda de combustible sense atenció personal a contractar un mínim d'operaris per tal de poder evitar situacions perilloses o els riscos que es puguin produir.

D'acord amb les xifres aportades per UGT cada gasolinera del tipus esmentat hauria de tenir almenys 3 empleats, cosa que situaria els llocs de treball globals en uns 1.200 sempre que els establiments obrissin les 24 hores i també els caps de setmana. En el conjunt de l'Estat espanyol es calcula que s'han perdut a hores d'ara uns 5.000 llocs de treball.

En els darrers temps les obertures de noves gasolineres es van en la modalitat sense atenció de treballadors al públic.

Per a Sergio Moreno, les benzineres sense atenció al públic no compleixen amb les normatives bàsiques de consum, seguretat industrial, medi ambient i normativa de transport de mercaderies perilloses. Segons el sindicalista, l'absència de treballadors en els llocs d'expenedoria de carburants fa que els consumidors no puguin verificar la correcció de la mesura o que no siguin atesos davant una eventualitat en el subministrament o en el pagament. Això, suposa una competència deslleial amb les empreses que tenen gasolineres amb treballadors, cosa que explica que en aquesta reivindicació, sindicat i patronals vagin plegats. Les patronals que han participat en les reunions prèvies són l'Associació de Gasolineres de Barcelona i Tarragona; el gremi d'estacions de servei de Lleida i Barcelona, o l'Agrupació catalana d'estacions de servei.

Les mesures legals que es reclamen a la Generalitat ja s'estan aplicant o estan en procés d'elaboració parlamentària en autonomies espanyoles com Andalusia, Castella-La Manxa o Astúries.

A més de les qüestions de seguretat o atenció al consumidor, el fet que les benzineres no estiguin ateses per persones produeix una situació de competència molt forta, ja que la normativa gairebé a eliminat totes les traves a la instal·lació de nous sortidors. De fet, els empresaris consultats han arribat a especular amb què, un cop controlat el mercat sobre la base d'oferir uns preus més baixos, no es pugui fer marxa enrere i incrementar-los fruit del domini del mercat.

 

Sobre este blog

El Diari del Treball es un blog con voluntad de reflejar, tanto desde la información como la opinión, la lucha por preservar los derechos laborales y económicos que la crisis pone ahora en peligro. El blog está coordinado por el periodista Tomeu Ferrer.

Llegir el Diari del Treball en català aquí.

Etiquetas
stats