Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
El Gobierno da por imposible pactar la acogida de menores migrantes con el PP
Borrell: “Israel es dependiente de EEUU y otros, sin ellos no podría hacer lo que hace”
Opinión - Salvar el Mediterráneo y a sus gentes. Por Neus Tomàs

Transports licita per 84 milions la renovació de la via entre Bunyol i Utiel per a donar major regularitat i velocitat als trens

Estació de tren d'Utiel.

Toni Cuquerella

0

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha licitat, a través d'Adif i per un import de més de 85 milions d'euros, la contractació de les obres de renovació integral del tram Bunyol-Utiel, en la línia ferroviària C3 de Rodalia de València. Aquesta actuació pretén donar “un nou impuls al Pla de Rodalia de la Comunitat Valenciana”.

L'actuació busca incrementar la fiabilitat de la infraestructura i les circulacions, reforçar els estàndards de qualitat de l'explotació del servei, homogeneïtzar els elements de via (carrils i travesses), dotar de major regularitat al trànsit i contribuir a un increment de la velocitat dels trens, mentre s'incrementa el confort als viatgers. Així mateix, dotarà de major robustesa a les instal·lacions, optimitzant labors i costos de manteniment.

Les actuacions es desenvoluparan en els termes municipals d'Utiel, Requena, Setaigües i Bunyol, a la província de València. En un tram de 45,6 km, es renovarà integralment la via (carril, travesses i balast) en la via general i les d'apartat d'Utiel i El Rebollar, en les quals també s'instal·laran nous aparells de via (canvis d'agulles).

Així mateix, es realitzarà la neteja de drenatges i cunetes, la protecció contra despreniments i la consolidació, mitjançant la instal·lació de malles de triple torsió, xarxes de cable, bulonats i gunitats.

D'altra banda, s'adequaran les dimensions de les andanes de les estacions d'Utiel, El Rebollar, San Antonio de Requena, Requena, Setaigües i Venta Mina amb la finalitat d'adaptar-los al nou esquema de vies.

El projecte també contempla l'adequació de la secció dels 13 túnels del tram, en previsió d'una futura electrificació de la línia amb catenària a 25 KV. A més, es faran treballs d'obra civil en les estructures de 10 ponts i 22 passos superiors.

Així mateix, es preveuen comprovacions de les obres de drenatge transversal -segons el que s'estableix entre la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) i Adif- per a garantir els cabals corresponents a un període de retorn de 25 anys.

Aquesta actuació compta amb finançament europeu a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea- NextGenerationEU.

Etiquetas
stats