Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
El Gobierno da por imposible pactar la acogida de menores migrantes con el PP
Borrell: “Israel es dependiente de EEUU y otros, sin ellos no podría hacer lo que hace”
Opinión - Salvar el Mediterráneo y a sus gentes. Por Neus Tomàs

FGV ampliarà el túnel per als vianants del carrer d’Alacant per prolongar la Línia 10 fins al Mercat Central i el Pont de Fusta de València

La parada d'Alacant de la línia 10 de tramvia de València.

Carlos Navarro Castelló

0

La Conselleria d’Infraestructures que dirigeix Salomé Pradas executa les obres de construcció de la connexió per a vianants subterrània entre les estacions de Xàtiva i Alacant amb l’objectiu de connectar la Línia 10 de tramvia (Alacant-Natzaret) a la resta de la xarxa de Metrovalència, una obra que fa a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

Fonts d’FGV han informat a elDiario.es que, en l’actualitat, les faenes que l’empresa pública desenvolupa al carrer d’Alacant se centren en la construcció dels murs pantalles necessaris per a continuar les obres de soterrament. Aquestes faenes es duen a terme garantint l’accés a comerços i propietats afectades pels talls de trànsit i els itineraris alternatius senyalitzats, segons asseguren des de l’entitat.

El pressupost de l’actuació és de 16,5 milions d’euros, finançada amb Fons Europeus. La intervenció farà possible una connexió ràpida i fluida de les persones usuàries de les línies 3, 5 i 9 del metro per a fer transbord amb la Línia 10 del tramvia, i viceversa.

El pas per a vianants tindrà una longitud projectada superior a 250 metres i unirà a través del subsol totes dues estacions des dels vestíbuls, arrancant a cota de vestíbul en la banda d’Alacant i arribant a uns tres metres per davall del nivell de vestíbul de l’estació de Xàtiva, cosa obliga a disposar un nucli de comunicació vertical compost per una escala fixa i una altra de mecànica i un ascensor accessible per a persones de mobilitat reduïda.

Les obres, la finalització de les quals estava prevista per al pròxim estiu, es prolongaran uns quants mesos més, previsiblement fins a la tardor. El motiu, segons ha confirmat FGV, és que s’ha encarregat un modificat del projecte amb la idea que el mateix túnel servisca en un futur per a prolongar la Línia 10 pel centre històric per a connectar-la amb la 6 en el Pont de Fusta, tal com la va projectar a l’origen el PP.

D’aquesta manera, s’eixamplarà el túnel prou perquè que es puga fer aquesta connexió per a vianants entre les estacions d’Alacant i Xàtiva i perquè en el futur puguen passar els tramvies cap a Ciutat Vella, connectat amb l’estació subterrània l’estructura de la qual està ja habilitada en l’últim soterrani del pàrquing del Mercat Central, i seguint en direcció a les Torres de Serrans fins al Pont de Fusta.

Així doncs, quedarien connectats els Poblats Marítims amb el centre i, al seu torn, amb la zona nord-oest. Al mateix temps, es preveu la prolongació de l’actual Línia 6, que ara acaba a Torrefiel, prop de l’estadi Ciutat de València, fins a l’estació d’Entroncament a través de la ronda nord, recuperant un vell projecte de l’anterior etapa del PP denominat tramvia orbital, una línia circular per les rondes nord i sud de la ciutat.

De fet, l’executiu que presideix Carlos Mazón ha inclòs en els seus primers pressupostos una partida inicial per a dur a terme la prolongació de la Línia 10. Es tracta d’una assignació de 320.000 euros (de la qual es programen 70.000 euros per al 2024 i 250.000 per al 2025) destinada a l’estudi informatiu del projecte en el tram entre l’estació d’Alacant i la d’Entroncament.

Sobre les ampliacions de la Línia 10 cap a la zona del Marítim i prolongació a l’Hospital La Fe, FGV ha presentat els estudis de planejament a la conselleria, que està pendent de traure el projecte a informació pública.

Desdoblament entre Albereda i Colom

Quant al túnel central de Metrovalència, fonts d’FGV expliquen que està pendent d’adjudicació la redacció de l’estudi informatiu del projecte de duplicació del túnel central entre les estacions d’Albereda i Bailén.

Es tracta d’una de les actuacions més importants que planteja el Pla de Mobilitat Metropolitana de València (PMoMe), ja que consisteix a poder duplicar el túnel entre aquestes dues estacions per a millorar i incrementar les freqüències actuals del servei de metro i que Metrovalència puga continuar creixent.

L’estudi informatiu va eixir a licitació el maig, amb un termini de 30 mesos i un pressupost de 612.000 euros, i ha d’incloure diverses alternatives per a eliminar tant els punts de trenat de la xarxa actual de Metrovalència com el coll de botella que suposa el túnel entre les estacions d’Albereda i Colom i, d’aquesta manera, poder corregir les actuals limitacions d’explotació existents.

Etiquetas
stats