Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

València traurà a concurs un cobert del port per donar-hi un ús soci cultural

Los tinglados, vallados y en estado de abandono

Esdeveniments socials, culturals o mercats de quilòmetre zero en què es vendran productes acabats d’arreplegar de l’horta valenciana. Aquests són alguns dels usos que tindrà en el futur el cobert 2 del port de València, el més pròxim a l’edifici Veles e Vents, segons han informat des de l’Ajuntament de València.

Les mateixes fonts han explicat que en aquests moments s’està ultimant la licitació del recinte per a traure’l a concurs i que l’empresa concessionària haurà de fer-se càrrec de la rehabilitació de l’edifici, respectant-ne la seua estructura, per tal com està protegit.

A més, han afegit que el consistori es reserva dies en què podrà usar l’espai per a activitats municipals.

Tanmateix, una sort distinta han corregut els coberts 4 i 5. El seu futur, així com el de la resta de les instal·lacions que al seu dia van ocupar el circuit urbà de Fórmula 1, continua sent una incògnita.

El Consell va aprovar a mitjan gener passat la liberalització de tots aquests espais per a poder donar-los un ús civil, més enllà de l’esportiu.

Després d’aquest tràmit, la Generalitat i l’Ajuntament havien de negociar com es repartien el cost del desmuntatge dels boxs, situats en els coberts esmentats, unes faenes valorades en més d’un milió d’euros.

A més, havien d’acordar, juntament amb l’Autoritat Portuària, quins usos s’havien de donar a aquests terrenys. Entre les possibilitats destacava que els coberts acolliren un museu marítim.

No obstant això, segons han informat fonts de la Conselleria d’Obres Públiques i de l’Ajuntament, després de diverses reunions mantingudes en aquests mesos amb el consistori, no ha estat possible arribar a un acord.

Sobre el paper, és la Conselleria la que ha de fer front a aquesta despesa, tal com recull el conveni de cessió dels edificis. Tanmateix, la situació econòmica tan delicada de la Generalitat impedeix de moment efectuar aquesta inversió.

Des d’Obres Públiques han justificat aquesta decisió en l’enorme cost que ja ha suposat per a la Generalitat la construcció del circuit urbà i que la prioritat del nou Consell és destinar tots els recursos econòmics a habitatge social.

En concret, segons va denunciar al seu dia la consellera d’Obres Públiques, María José Salvador, l’obra del circuit urbà i dels equipaments annexos han costat a les arques públiques 98,1 milions d’euros, malgrat que el PP va assegurar que no costarien ni euro als valencians.

D’aquests diners, el Consell haurà de pagar des d’enguany 7,5 milions d’euros per exercici fins al 2023 per a pagar un crèdit de 60 milions que es va sol·licitar per a finançar les obres.

Per aquest motiu, amb tota probabilitat la solució final passarà per fer servir la mateixa fórmula emprada en el cobert 2, és a dir, traure’ls a concurs perquè l’empresa adjudicatària que es quede la gestió i l’explotació siga la que assumisca el cost del desmuntatge dels boxs i la reparació dels desperfectes.

 

 

Etiquetas
stats