Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Prensa Ibérica, amb 1,38 milions, i la Ser, amb 400.000 euros, màxims receptors de publicitat de la Generalitat

Cartell de la Generalitat per al 9 d’ Octubre de 2016.

elDiariocv

València —

0

Ha tardat, però al final es publica el repartiment de publicitat institucional del Govern valencià el 2018. El portal de transparència GvaOberta farà accessible aquest dilluns les dades de promoció institucional, que confirmen els diaris Levante-EMV, de València, i Información, d’Alacant, tots dos pertanyents al grup Prensa Ibérica, com els principals receptors de publicitat institucional, a molta distància de la resta.

En concret, Levante-EMV va rebre 697.658 euros de publicitat de la Generalitat Valenciana en les versions de paper i digital. Información, al seu torn, va recaptar 503.440 euros l’any passat. La major part d’aqueixes quantitats procedeixen de Presidència, el departament del cap del Consell, el socialista Ximo Puig, amb 518.815 euros i 398.743 euros, respectivament. L’aportació següent correspon a la Conselleria de Sanitat Universal, amb 96.695 euros per a Levante-EMV i 66.464 euros per a Información.

Cal sumar a aquests ingressos els rebuts per les televisions i ràdios d’Editorial Prensa Ibérica. Levante TV va ingressar 54.490 euros, Información TV 79.161 i la 97.7 24.171 euros. En total, 145.401 euros més d’inversió publicitària de les conselleries de Sanitat Universal i Presidència als quals cal afegir 14.608 euros que va rebre el periòdic esportiu Super Deporte.

Els segueixen el periòdic del grup Vocento Las Provincias, de València, amb 384.658 euros de publicitat de la Generalitat, i amb 294.527 euros el diari Mediterráneo, de Castelló (que des de fa unes setmanes pertany també a Prensa Ibérica, el grup que presideix Javier Moll).

Entre els diaris de paper la porció següent de la publicitat institucional del Govern valencià va ser per a El Mundo, que va recaptar 273.142 euros, seguit de La Razón, amb 90.509 euros; El País, amb 63.948 euros; 20 minutos, amb 64.718, i ABC, amb 29.917 euros.

Entre els mitjans digitals, Valencia Plaza va acaparar la xifra més gran d’inversió publicitària, amb 107.007 euros, seguit d’eldiario.es, amb 61.855; La Veu, amb 35.389 i El Confidencial, amb 27.002 euros.

En l’apartat de ràdio, la Ser torna a acaparar la inversió institucional en publicitat més gran. Sense comptar les emissores locals i associades, la cadena del Grupo Prisa, entre la seua oferta general i la fórmula 40 Principales, va rebre 403.112 euros de publicitat.

A molta distància, Onda Cero, entre la seua oferta general i la seua cadena Europa FM, va rebre 217.319 euros. I la Cope, incloent-hi Cadena 100, va rebre 170.911 euros.

Altres grups mediàtics, com el de Francis Puig, germà del president de la Generalitat, van ingressar el 2018 un total de 28.000 euros a través de Nord TV i el periòdic digital comarquesnord.cat. La 8 Mediterráneo, televisió propietat de l’Església amb llicència autonòmica privada, va rebre 69.911 euros de publicitat institucional de les conselleries d’Economia, Sanitat i Presidència.

El setmanari El Temps va rebre l’any passat 18.534 euros de cinc conselleries i l’edició digital de La Vanguardia va ingressar 22.747 euros.

Etiquetas
stats