eldiario.es

9

El Govern avala que el port de València no demane un altre informe ambiental per a les obres d'ampliació

Des de Puertos del Estado, dependent del Ministeri de Foment, asseguren que és la pròpia Autoritat Portuària de València (APV) la que determina si és necessari un informe ambiental

El mateix organisme afirma que l'ampliació nord ja compta amb una avaluació favorable, malgrat que és de l'any 2007 i s'ha modificat el projecte inicial objecte de l'informe

Parte de los diques de la primera fase de la ampliación norte del puerto de València

Part dels dics de la primera fase de l'ampliació nord del port de València Autoridad Portuaria de València

El Ministeri de Foment, a través de Puertos del Estado, ha avalat la decisió de l'Autoritat Portuària de València (APV) en relació a la negativa a sol·licitar un nou informe d'avaluació ambiental per a la segona fase de les obres de l'ampliació nord, malgrat que el projecte ha patit modificacions substancials.

Sobre aquest tema, des de Foment han explicat que "l'òrgan promotor i substantiu dels projectes portuaris és l'Autoritat Portuària i és aquesta entitat la que determina si fa falta o no avaluació ambiental conforme a la Llei 21/2013".

Les mateixes fonts han afirmat que "el projecte d'ampliació nord del port de València té ja un procés d'avaluació ambiental culminat amb declaració d'impacte ambiental favorable".

No obstant això, com ha informat eldiario.es, aquesta declaració data de l'any 2007 i posteriorment a la seua aprovació el projecte ha patit canvis importants.

En concret, la segona fase de les obres suposarà l'eliminació de diferents recintes ja construïts (moll de creuers i contradic d'abric principalment) i finançats en part amb 74 milions de fons de cohesió europeus, la qual cosa podria suposar una penalització de la Comissió Europea.

Proyecto recientemente sacado a concurso sin el contradique, sin el muelle de cruceros y con la prolongación del dique de abrigo

Projecte tret a concurs sense el contradic, sense el moll de creuers i amb la prolongació del dic d'abric

L'objectiu de la modificació del projecte és dedicar tota l'ampliació nord al trànsit de contenidors, la qual cosa implica el trasllat de la terminal de creuers del seu actual emplaçament a les drassanes de Boluda i al seu torn una sèrie de modificacions per a guanyar superfície útil.

Per part seua, fonts del Ministeri de Medi Ambient han explicat que una Declaració d'Impacte Ambiental és un document més que forma part d'un expedient i que són els òrgans gestors, en aquest cas l'APV, els encarregats de valorar si cal fer-los.

A més, han afegit que en aquest cas no tenen competències posat que no es tracta d'un projecte d'àmbit nacional o que afecte a més d'una comunitat autònoma.

El 'Plec de bases del concurs per a la Construcció i Explotació, en règim de concessió administrativa, de la nova terminal de contenidors de l'ampliació nord del port de València' es va aprovar al novembre de 2018 en el si del consell d'administració de l'APV en la qual estan representats tant l'Ajuntament de València com la Generalitat Valenciana.

Muy Bien, has hecho Like

¿Qué tipo de error has visto?
¿La sugerencia que quieres realizar no está entre estas opciones? Puedes realizar otro tipo de consultas en eldiario.es responde.
Error ortográfico o gramatical Dato erróneo

¡Muchas gracias por tu ayuda!
El equipo de redacción de eldiario.es revisará el texto teniendo en cuenta tu reporte.

Comentar

Enviar comentario

Comentar

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha