La nova línia de metro connectarà Palma amb el ParcBit en menys de 15 minuts
LLEGIR EN CASTELLÀ
La presidenta del Govern, Marga Prohens, ha inaugurat l'ampliació de la línia de metro de la Universitat de les Illes Balears (UIB) i que ara arribarà fins al ParcBit, amb l'objectiu de reduir el nombre de desplaçaments amb vehicle privat.
Aquesta és una de les intencions de l'Executiu amb aquesta nova parada que metro, en una línia que començarà a operar aquest dijous i connectarà el parc empresarial i de recerca amb el centre de Palma en menys de 15 minuts.
Prohens ha fet aquest dimecres el viatge inaugural acompanyada del conseller d'Habitatge, Territori i Mobilitat, José Luis Mateo, el president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, l'alcalde de Palma, Jaume Martínez, i la directora general de Mobilitat, Lorena del Valle, entre d'altres càrrecs públics.
Amb aquesta ampliació es preveu incrementar entre un 10% i un 17% el nombre d'usuaris anuals del metro, que actualment se situa en 2,1 milions, i minorar el 85% dels desplaçaments que es fan al ParcBit amb vehicle privat.
Es tracta de la primera ampliació de la xarxa ferroviària de Mallorca des de la inauguració del metro l'any 2007. Una ampliació prevista al pla director del 2004, planificada des del 2012 i presentada el 2019 però les obres de la qual no es van iniciar fins a aquesta legislatura i que van patir alguns retards a conseqüència de la DANA que va afectar.
D'aquesta manera, es connecta el centre d'empreses tecnològiques més gran de les Balears amb el principal nucli de transport públic de Mallorca, i la UIB amb el ParcBit en només dos minuts, per afavorir el flux de persones entre aquests dos espais de coneixement, investigació i desenvolupament científic i tecnològic.
“S'acosta com mai dos pols que han d'estar en contacte, dos pols que es complementen a la perfecció i s'entenen més bé junts, com són la UIB i el ParcBit”, ha declarat la presidenta.
La posada en servei del nou tram fins al parc empresarial i tecnològic respon als objectius del Govern en matèria de mobilitat, com ara fomentar l'ús del transport públic com una “alternativa real” al vehicle privat, per reduir així la congestió a les carreteres.
La nova infraestructura de metro compta amb un recorregut d'1,4 quilòmetres addicionals, 1,1 quilòmetres dels quals són subterranis per travessar la carretera d'accés al ParcBit i la resta del traçat emergeix en superfície fins arribar a la nova estació del ParcBit, ubicada a l'aparcament número 5 del parc tecnològic.
Aquest projecte dʻampliació del metro de Palma des de la UIB fins al ParcBit ha suposat una inversió total de 28,9 milions dʻeuros, dels quals gairebé vint milions han estat finançats amb fons Next Generation EU del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, i els altres nou milions provenen del factor dʻinsularitat del règim especial de Balears (REIB).
“Amb la inauguració de l´ampliació del metro fins al ParcBit es fa un pas més en l'aposta decidida d'aquest Govern pel transport públic com una alternativa real al vehicle privat i per una mobilitat sostenible, una línia que continuarà amb el tren a Llucmajor i el tren a Alcúdia”, ha apuntat Prohens.
Alhora, ha al·legat que l'estació de metro suposarà un “nou atractiu” per a l'arribada de la inversió i el talent a aquest espai que ha de ser “la locomotora d'innovació per situar les Balears a l'avantguarda de la Mediterrània”.
Per part seva, Martínez ha defensat que aquest és un “pas decisiu” perquè Palma sigui una ciutat “millor connectada” amb opcions de transport públic “còmodes, ràpides i sostenibles” per als ciutadans, ja que en aquest parc hi ha prop de 100 empreses instal·lades en què treballen uns 3.000 treballadors.
0