Si el lector passa per davant de l'edifici barceloní de la Campana i veu una llarga cua, no és que la gent hagi decidit fer tràmits massivament a la seu de la Direcció Provincial de Trànsit, el que passa és que hi ha vaga. L'aturada afecta les oficines de Barcelona i de Sabadell. Des del 25 de juny, dos hores al dia, els taulells deixen d'atendre la gent en els seus tràmits més habituals. A fora, on s'hi realitzen exàmens pràctics de conduir, també s'atura tot. Durant deu dies els treballadors han mantingut el pols i finalment l'Administració ha acceptat obrir una negociació.
La Confederació General del Treball (CGT) ha convocat vaga indefinida de dues hores al dia. No ho ha fet per causes econòmiques directes; no reclamen salaris. Ho fan per protestar contra les condicions laborals dels seus centres, per reclamar millores en el desenvolupament de la seva feina i contra les reduccions que han patit en la dotació de personal.
La vaga afecta, entre d'altres treballadors de la Direcció, els examinadors que concedeixen el carnet de conduir. El 50% d'ells dóna suport a la convocatòria, de manera que com a conseqüència hi ha més de 800 exàmens pràctics acumulats, que hauran de dur-se a terme al setembre. Aquesta mobilització afecta les zones de Barcelona, Sabadell, Vilafranca, Mataró, Granollers, Vic i Manresa.
Entre els operadors d'informació al públic, el seguiment de la vaga és més elevat, d'un 80%, segons CGT. El resultat és que si diàriament a la Campana es feien uns 700 tràmits diversos, ara només se'n fan uns 300. Els tràmits, com els exàmens, s'acumulen per més endavant.
Cap a operadors privats
Però als treballadors el que més els dol és que, des d'abans de la vaga, la DGT desvia cap a operadors privats alguns tràmits que es podrien fer, opinen, en l'àmbit públic. Així, per exemple, per recuperar els punts perduts per infraccions de trànsit, els que pregunten són informats que hi ha 240 centres concertats on es poden fer els cursos de sensibilització obligatoris, una activitat que es podria oferir directament l'Administració. La diferència és que en l'àmbit públic costarien menys de 30 euros i, en un centre concertat, el preu pot oscil·lar entre 300 i 400 euros.
La lectura que en fa el sindicat és que el servei de la DGT és objecte d'una política deliberada de desprestigi per afavorir-ne la privatització.