La Junta Electoral obliga a TV3 a retirar el seu logo estival per assemblar-se al de Junts Pel Sí
La Junta Electoral Provincial de Barcelona ha obligat a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) a retirar immediatament el logotip de la campanya estival de TV3 i Catalunya Ràdio 'Junts', ja que considera que s'assembla massa al de la candidatura sobiranista Junts Pel Sí.
Segons la sentència de la Junta a la què ha tingut accés Europa Press, la secretària de l'òrgan provincial, Antonia Jiménez, estima en part el recurs presentat pel PSC, i accepta que el logo de la campanya –amb cal·ligrafia manual en blanc sobre un cercle fons verd– és “molt similar o idèntic” al de la candidatura sobiranista.
Tot i que admet que, com al·lega la CCMA, la campanya es va llançar abans de la creació de Junts Pel Sí i, per tant, no existeix intencionalitat política, la Junta Electoral entén que és “indiferent” que la possible confusió entre els dos logotips no hagi estat buscada i reclama la seva retirada de forma immediata.
“Resulta evident la confusió/identificació que, en el període electoral en què ens trobem, pot provocar la utilització del logotip 'Junts'”, esgrimeix.
“La utilització del logotip 'Junts' té una incidència electoral sobrevinguda indubtable”, argumenta la sentència, que recorda que la Llei Orgànica de Règim Electoral General (Loreg) imposa als mitjans de comunicació públics l'obligació de respectar el pluralisme polític i social, la neutralitat informativa i la proporcionalitat.