Les víctimes de la dana, a Brussel·les: “Les institucions europees ens han obert les portes; a les Corts ens les han tancat”
LLEGIR EN CASTELLÀ
“Maltracte institucional”. La locució s'ha repetit en nombroses ocasions al Parlament Europeu. L'han pronunciat Toñi García i Rosa Álvarez, representants de les associacions de víctimes de la dana. L'han feta seua Sandra Gómez i Leire Pajín, les eurodiputades valencianes del PSOE a Brussel·les. Ambdues han organitzat juntament amb la delegada del Govern, Pilar Bernabé, un homenatge a víctimes i afectats al Parlament europeu en l'aniversari de la tragèdia, en una imatge que contrasta amb el menyspreu de les institucions valencianes als col·lectius.
Ho enuncià Rosa Álvarez en la seua intervenció, la darrera d'una llarga jornada. “”Les institucions europees ens han obert les portes en tres ocasions, contrasta amb les Corts, on ens les han tancat“. Ni tan sols 24 hores després de quedar-se al carrer per veure la compareixença de Carlos Mazón a les Corts, un veto del PP en copar els seients amb assessors del President, les mateixes associacions de víctimes eren rebudes amb els braços oberts. Reunions, trobades de treball i unes jornades que han estat com una abraçada a les víctimes, que també han mantingut una trobada amb l'eurodiputat de Compromís Vicent Marzà.
Els representants valencians a Brussel·les retent un càlid homenatge a les víctimes de la dana al Parlament Europeu, una imatge que contrasta amb la fredor amb què han estat tractades a les Corts Valencianes i a la Comissió d'Investigació del Congrés, per part de populars i ultradreta.
Al contrari que a la Cambra Baixa, on van haver de suplicar el suport de PP i Vox, les representants de les associacions majoritàries de víctimes han rebut un llarg i càlid aplaudiment (gairebé cinc minuts sense pausa) per part dels representants del Parlament Europeu i altres convidats de la societat civil, com els pertanyents a l'espai valencià a Brussel·les.
Malgrat aquest maltracte, denunciat una vegada i una altra, les víctimes recalquen: “Seguim insistint que hem de comparèixer en la comissió de les Corts”, enuncià Mariló Gradolí. Després d'ella, Rosa Álvarez agraí l'ajuda prestada des de l'Eurocambra, on han estat rebudes en tres ocasions: “Vosaltres ens poseu en primera fila... allí usen un article ridícul per asseure assessors”, digué, en referència a la comissió de les Corts.
La presidenta de l'associació de víctimes reclamà un exercici d'“aprenentatge correctiu” per no repetir errors. I clamà: “Les polítiques negacionistes maten”. “Necessitem polítiques proactives de recuperació de la il·lusió, comptant amb la ciutadania, amb cada barri”, insistí la presidenta de l'associació de víctimes mortals.
0