Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Punxada d’audiència d’‘A la fresca’, l’aposta de la nova direcció d’À Punt per a la seua programació estival

Un moment d'un programa d''A la fresca', presentat per Eduard Forés i Maria Fuster.

elDiariocv

València —

0

El 30 de juny passat, À Punt estrenava el seu magazín estiuenc A la fresca, un espai diari que s’emet cada vesprada presentat per dos rostres coneguts de la pantalla valenciana, com són Eduard Forés i Maria Fuster, i que era l’aposta de la radiotelevisió pública valenciana per a la seua programació estival. Aquest espai, que realitza la productora de Josep Ramon Lluch PerifèricTV, arribava a l’antena per a “donar valor a la programació de la televisió valenciana”.

Al cap de dues setmanes en antena, en magazín d’estiu llançat per la nova direcció d’À Punt s’ha convertit en la pitjor estrena de la història de la cadena respecte d’altres programes de característiques similars. Les deu primeres emissions de l’espai presentat per Fuster i Forés han fet una mitjana de 0,9% de quota de pantalla, per davall de tots els magazins estrenats amb anterioritat. I les xifres d’aquesta setmana no són millors, per la qual cosa la mitjana global és encara més baixa.

Exceptuant À Punt directe i El matí À Punt, dels quals no hi ha dades, La terrassa, estrenat el juliol del 2020, va obtindre un 2,9% de share o quota de pantalla; Bona vesprada (gener 2021) va aconseguir un 3% de share; Bon dia, Comunitat Valenciana (setembre 2024), un 1,9%; En directe (setembre 2024) un 1,5% de quota de pantalla; i Bona vesprada, Comunitat Valenciana (juny 2025) un 1,2%.

A més del fracàs d’A la fresca, destaca que el segon magazín amb l’audiència més baixa de la història d’À Punt és Bona vesprada, Comunitat Valenciana, que és l’adaptació del magazín matinal Bon dia, Comunitat Valenciana, que és l’emblema de la nova direcció. No sols es va passar l’emissió del matí a la vesprada, sinó que es va dur a terme un canvi editorial i el programa va deixar l’actualitat i es va centrar en els successos i el cor.

Altres apostes de la nova direcció

Pel que fa a una altra novetat important introduïda per la nova direcció, el cinema de l’oest en castellà, l’audiència també és un fracàs. La mitjana de les primeres emissions no arriba al 0,9% de share de mitjana (únicament El oro de McKenna, amb el 2,7%, i Buchanan cabalga de nuevo, 1,5%, van superar el 0,6% de quota de pantalla). Ara mateix tot el cinema o les sèries de la graella s’emeten en castellà, i això no fa que puge l’audiència.

Quant a l’estrena del programa d’actualitat taurina Terra de bous, la primera emissió, el 24 de juny coincidint amb les Fogueres de Sant Joan, va obtindre un 3,5% de share. I des de llavors ha anat perdent audiència cada setmana. Pel que fa a Terra de festes, estrenat aquesta setmana en el prime time del dilluns, va obtindre un 1,8% de quota de pantalla.

Després dels canvis editorials introduïts per la nova direcció de la radiotelevisió pública valenciana, els informatius també han baixat notablement en audiència. Els únics continguts que es mantenen per damunt de la mitjana són: La cuina de Morera, Atrapa’m si pots i A la saca, els tres continguts veterans en la graella i s’emeten íntegrament en valencià.

L’oferta actual s’ha dissenyat íntegrament per la nova direcció, que s’hi va incorporar el mes de febrer. S’han canviat profundament l’enfocament i els equips que fan els informatius, s’han cancel·lat els magazins i se n’ha llançat un de nou, s’han introduït pel·lícules i sèries en castellà, hi ha hagut canvis importants en el prime time, etc. La programació actual és el resultat de les apostes de la nova direcció.

Etiquetas
stats