Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Puigdemont estira la cuerda pero no rompe con Sánchez
El impacto del cambio de régimen en Siria respaldado por EEUU, Israel y Turquía
OPINIÓN | 'Pesimismo y capitalismo', por Enric González
Sobre este blog

Este blog recoge la primera etapa de El Diari de l'Educació, ahora un medio con identidad propia, que forma parte de un proyecto de periodismo independiente comprometido en la defensa del Estado del bienestar.

Visita El Diari de l'Educació

También puedes leer algunas de las noticias de El Diari de l'Educació en castellano

L'escola inclusiva retrocedeix per primera vegada a Catalunya

catalunyaplural.cat/Europa Press

Barcelona —

La xifra d'alumnes amb necessitats educatives especials escolaritzats en centres ordinaris a Catalunya va caure el passat curs per primera vegada en quatre anys, passant dels 12.031 estudiants matriculats el 2011 als 11.657 en 2012, un 3,1% menys. Ho ha revelat aquest divendres a través d'un comunicat el Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, a la llum d'una investigació d'ofici sobre l'educació inclusiva a Catalunya, iniciada després de rebre nombroses queixes per la falta d'oportunitats de l'alumnat amb algun tipus de discapacitat.

“Les mesures d'austeritat també han comportat reduccions de les hores de personal vetllador assignat a molts centres públics”, ha dit el Síndic, que també ha alertat d'una falta de criteris clars en matèria d'educació inclusiva, fet que fomenta les desigualtats, segons lamenta. Durant la seva actuació, ha constatat que l'educació inclusiva que preveu la Llei d'Educació de Catalunya (LEC) s'ha vist “erosionada” els últims anys a causa de l'impacte de les retallades pressupostàries.

A més dels problemes que es troben els alumnes amb necessitats especials a l'escola ordinària, també ha observat “enormes dificultats” perquè els nadons de fins a tres anys que pateixen algun tipus de discapacitat severa puguin ser atesos en una guarderia pública.

Per aquesta raó, ha recomanat a la Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat que incrementi l'assignació de personal de suport a estudiants amb discapacitat, una figura coneguda com a vetllador i que garanteix la inclusió dels menors. La recomanació és fruit de la detecció de “dèficits” de vetlladors en els centres durant l'horari lectiu, que es perpetuen en les activitats complementàries i extraescolars.

Sobre este blog

Este blog recoge la primera etapa de El Diari de l'Educació, ahora un medio con identidad propia, que forma parte de un proyecto de periodismo independiente comprometido en la defensa del Estado del bienestar.

Visita El Diari de l'Educació

También puedes leer algunas de las noticias de El Diari de l'Educació en castellano

stats