Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Xavier Trias reconeix la seva “obsessió” per “acabar amb els llauners”

Campanya publicitària per eradicar la presència de llauners als carrers de Barcelona. (Imagen: Ajuntament de Barcelona)

catalunyaplural.cat

Barcelona —

L'alcalde de Barcelona, ​​Xavier Trias (CiU), ha reconegut obertament la seva “obsessió” per “acabar amb els llauners”, els venedors ambulant de cervesa que treballen principalment pels carrers del centre de la ciutat. Trias ha admès la seva fixació amb els llauners a través de Twitter, davant la queixa d'un usuari que considerava insultant la nova campanya de l'Ajuntament per eradicar aquestes pràctiques. L'eslògan de la campanya, que apareix en els cartells enganxats per tota la ciutat, diu: “Mira el que beus. Si compres als llauners, no només t'emportes beguda”, en clara referència -com es veu en el cartell- a els bacteris i altres substàncies que poden contenir les llaunes.

Els llauners estan en el punt de mira de l'actuació de Trias des que aquest va prendre les regnes de l'Ajuntament, l'estiu del 2011. De fet, ja abans, durant la passada legislatura, havia acusat el llavors alcalde, Jordi Hereu, i la Guàrdia Urbana, de ser ineficaços a l'hora de eradicar aquest tipus de venda fraudulenta.

La campanya publicitària d'aquest estiu és tan sols la continuació de la que es va posar en marxa l'any passat, conjuntament amb els comerciants de Ciutat Vella, el districte central de Barcelona. Des que Trias va començar el seu mandat, la Guàrdia Urbana ha confiscat més de 700.000 llaunes, segons les xifres que va difondre la policia en començar la campanya d'estiu, un 21% més que el mateix període de la legislatura anterior. A més, ha interposat 133.669 denúncies per venda ambulant -un 14,5% més-. Encara que, en aquest cas, s'inclou també dins el concepte venda ambulant als manters.

Etiquetas
stats