Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Guardiola saca la carta del pucherazo y desaparece sin explicar los casos machistas
España no es un infierno fiscal: la recaudación aumenta pero sigue lejos
Opinión - 'El poder de mantener la boca cerrada', por Esther Palomera

Català reparteix 43.000 euros en publicitat de canvis de les línies d'EMT i deixa fora els mitjans crítics

El regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell (i) i l'alcaldessa de València, María José Catalá (d), a la presentació de la remodelació de línies de l'EMT el 2023.

Laura Martínez

16 de junio de 2025 23:56 h

0

L’Ajuntament de València que gestiona la popular María José Catalá gasta més de 43.000 euros en campanyes de canvis de línies d’autobús urbà que reparteix només entre un grup reduït de mitjans de comunicació i amb criteris no basats en l’audiència. El consistori ha distribuït aquesta xifra durant tres anys en campanyes puntuals, que informen de canvis molt concrets, i que han anat a parar tan sols a set mitjans de comunicació, dels quals ha quedat exclòs elDiario.es, malgrat que té una audiència d’1,9 milions d’usuaris només en l’edició valenciana.

Segons una resposta del consistori al regidor de Compromís Giuseppe Grezzi, la regidoria de Mobilitat i Espai Públic, que dirigeix Jesús Carbonell, va abonar el 2023 poc més de 17.000 euros a sis mitjans de comunicació, 11.300 euros l’any 2024 a quatre mitjans de comunicació i 14.800 l’any 2025 a quatre mitjans, en aquest cas distribuïts a través d’una agència de comunicació. Els mitjans que han rebut publicitat de l’EMT són Las Provincias, Levante-EMV, Onda Cero, Cope, La Razón, Esdiario i Valencia Plaza, amb el diari del grup Prensa Ibérica encapçalant la llista i com a adjudicatari en les tres campanyes.

La campanya del 2023 ‘A un bus del centre’ responia al canvi en les línies d’autobusos urbans, una de les primeres mesures posades en marxa per aquesta regidoria. Catalá va inaugurar el mandat amb una reforma total dels traçats de l’EMT, tornant els autobusos a la plaça de l’Ajuntament i amb cinc línies travessant el tram del carrer de la Pau, Sant Vicent i la plaça esmentada, cosa criticada per aquest mitjà després de parlar amb veïns i associacions ecologistes. La qüestió de la mobilitat va ser una de les claus durant la campanya electoral i de les primeres mesures del mandat, que han derivat en un augment del trànsit en el centre de la ciutat.

En el cas del 2024, segons la resposta parlamentària, es tracta d’una campanya d’informació pels canvis de les línies en Falles, que es desplega durant unes quantes setmanes el mes de març. És el mateix cas que l’any 2025, en què l’empresa que gestiona la publicitat adjudica els 14.000 euros a quatre mitjans de comunicació, de manera bastant desigual. El regidor Grezzi, exresponsable de Mobilitat en l’anterior equip de govern, va registrar una pregunta davant el ple per a saber les “quantitats econòmiques contractades per l’EMT en concepte de publicitat i altres”. La resposta de l’equip de govern mostra un ús clarament desigual dels diners públics en una qüestió sensible com la mobilitat en una ciutat que frega el milió d’habitants i exerceix com a pol metropolità.

En els pressupostos del 2025 del consistori dirigit pel PP i Vox, la despesa per a “publicitat i propaganda” ascendeix a 2,5 milions d’euros, entre les diverses regidories i les empreses públiques, xifra que assumeix també campanyes del 2026. Tenint en compte el caràcter bianual, el pressupost creix un 64% respecte dels últims comptes, també amb el PP al capdavant del consistori valencià.

Etiquetas
stats