La Diputació de València acomiada a interins contractats en l'etapa de l'esquerra i convertix el Muvim en un aparador d'art
La Diputació de València prepara una reorganització profunda en l’Àrea de Cultura que comportarà una revisió del paper del Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat (MuVIM), amb canvi de nom inclòs, i l’aprovació d’una nova relació de llocs de treball (RLT) que implicarà acomiadaments d’interins per amortització de determinats llocs, però també la creació d’altres de nous, així com recol·locacions.
El diputat provincial de l’Àrea de Cultura, Francisco Teruel (PP), va remetre dilluns als sindicats un esborrany amb el nou organigrama (document complet al final de la informació) i la proposta de l’RLT. El document convocava inicialment una reunió de la taula de negociació per a abordar l’assumpte divendres 30 de gener, però finalment s’ha ajornat a una data per concretar, potser la setmana que ve.
Com a novetat en l’Àrea Museística, es proposa que l’Oficina de Restauració i Difusió del Patrimoni Artístic (Ofitec), s’incorpora en el MuVIM, que passarà a denominar-se MuVIM-Museu d’Art de la Diputació, ja que “és absolutament incomprensible que el patrimoni cultural que, amb el temps, ha anat adquirit la Diputació estiga en magatzems, sense exposar-se, perquè es disposa d’un espai perfectament apte per a això com és el MuVIM, que, d’altra banda, ha d’invertir contractant exposicions”. La institució disposa de més de 4.000 obres, incloent-hi peces de Sorolla, Pinazo, Benlliure o l’Equip Crònica.
Segons es desprén de l’esborrany, “després d’una anàlisi exhaustiva de totes les seccions que formen l’Àrea de Cultura, es considera desproporcionat el personal que presta serveis en determinats àmbits, fins i tot amb duplicitat de llocs mancats de justificació, mentre que la part de l’Àrea de Cultura que considerem més important per tal com té per objectiu col·laborar amb el manteniment d’activitats culturals i populars dels municipis necessita potenciar-se”.
Des d’aquest prisma, que és “el que impregna el sentiment de l’equip de Govern”, s’ha abordat “una modificació que, a més, assoleix altres objectius no menys importants com són l’eficiència i l’optimització de recursos, suprimir o, si escau, redistribuir llocs de treball vacants que o bé mai s’han cobert o bé són molt més necessaris en altres serveis”.
L’esborrany destaca que, després d’una anàlisi exhaustiva lloc per lloc de treball i cadascuna de les funcions que aquests tenen atribuïdes, s’ha decidit estructurar l’Àrea de Cultura en dos blocs: la Gestió Museística i la Gestió Cultura-Municipalisme.
Quant a la Gestió Museística, engloba els tres museus que té la Diputació: El MuVIM, el Museu Valencià d’Etnologia i el Museu de Prehistòria: “Cadascun d’aquests museus és independent, duen a terme la seua pròpia programació d’exposicions i tindran com a cap administratiu el director/a. La Direcció de cadascun dels museus dependrà orgànicament del diputat de Cultura. Els museus tindran una estructura idèntica formada per Secció d’Exposició, Secció de Conservació, Unitat de Difusió, Unitat de Restauració i Unitat de Biblioteca”.
Segons fonts sindicals de CCOO, l’Àrea de Cultura té en l’actualitat uns 174 llocs de treball i fa poc s’han acomiadat dos empleats interins en el MuVIM que hi van entrar el 2022 i que, tal com marca la llei, han de cessar, llevat que es convoque un procés per a consolidar les seues places, una opció que no s’ha donat. Per al sindicat es tracta d’acomiadaments “sense motiu ni justificació i sense tan sols donar-li la possibilitat de defensar el seu lloc de treball en una oposició”. Des de CCOO han lamentat que els responsables de la Diputació no han tingut en compte les persones afectades pels acomiadaments i tampoc alguns dels tècnics consultats, que desaconsellaven els canvis. A més, adverteixen que s’oposaran a qualsevol amortització de llocs de treball: “Tenim por que la idea que tenen els dirigents polítics és anar privatitzant serveis, com ja s’ha fet amb els guies, que s’ha adjudicat a una empresa gallega”.
Altres fonts consultades per elDiario.es asseguren que en els pròxims dies podrien produir-se tres acomiadaments més i afirmen que el lloc que ocupava la subdirectora del MuVIM i exdiputada socialista, Carmen Ninet, que es va jubilar l final del mes d’agost passat, dotat amb un salari d’uns 90.000 euros, no estarà finalment entre els amortitzats.
0