Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Feijóo apuesta por perfiles duros para competir con Vox
Mapa - Cómo afecta el sistema electoral a la izquierda alternativa
Opinión - 'La mejor baza para el PSOE es dejar que hable Feijóo', por Marco Schwartz

Pérez Llorca renuncia “per interés públic” al patrocini a dit de Mazón a l'esdeveniment ciclista de l'alcalde amb qui va anar al Mundial

D'esquerra a dreta, l'alcalde Bernabé Cano, l'expresident Carlos Mazón i l'actual cap del Consell, Juan Francisco Pérez Llorca, en una imatge d'arxiu.

Lucas Marco

València —

0

El president Juan Francisco Pérez Llorca ha renunciat “per interés públic” al patrocini a dit d'un esdeveniment ciclista privat que el seu antecessor en el càrrec, Carlos Mazón, va abonar durant dos edicions seguides amb 404.000 euros. Es tracta del contracte adjudicat a l'empresari i exciclista Javier Castellar Devís per a la celebració de 'La Nucia Cycling 2025' al municipi governat pel popular Bernabé Cano, l'alcalde que va acompanyar Pérez Llorca a la final del Mundial de futbol als Estats Units.

Després de dos patrocinis a dit per part de Mazón, l'actual Consell ha decidit fer marxa arrere. El subsecretari de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Presidència va firmar el passat 13 d'octubre la resolució de renúncia al contracte de patrocini de l'esdeveniment. La Direcció General de l'Esport, segons explica, esgrimeix “raons pressupostàries i d'interés públic”.

També argumenta la “proximitat” de la data de la carrera ciclista —prevista per als passats 17 i 18 d'octubre—, que “impedeix materialment culminar la tramitació del procediment de contractació i executar el contracte en condicions que permeten el compliment efectiu de les obligacions que se'n deriven, comprometent els principis d'eficàcia, eficiència i bona gestió dels fons públics”.

Les “raons d'interés públic” adduïdes “aconsellen no continuar amb la tramitació de l'expedient, derivades de la necessitat de preservar els recursos pressupostaris disponibles per a atendre altres actuacions prioritàries i de garantir una gestió eficient dels fons públics”, conclou la resolució.

L'Executiu autonòmic, en l'etapa de Mazón, havia adjudicat dos vegades el patrocini a l'empresa Fran JCD Castellar SL, propietat de Javier Castellar Devís, un exciclista professional que presidix el Club Deportivo Podium.

El Consell, tal com va informar aquest diari, va tramitar el patrocini amb la modalitat d'urgència i escudant-se en el fet que la mercantil “té la propietat exclusiva” de les proves de la Nucia.

Etiquetas
stats