Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
El PSOE convierte su Comité Federal en un acto de aclamación a Pedro Sánchez
Las generaciones sin 'colchón' inmobiliario ni ahorros
Opinión - El extraño regreso de unas manos muy sucias. Por Pere Rusiñol

Un riu de camions envaeix València sense avís previ

Imatge d'arxiu d'un embós en la V-30.

Laura Martínez

Les obres de reforma de la V-30 per la zona de Xirivella s'estan fent notar en la ciutat de València. La construcció del tram d'uns 2 quilòmetres que connectarà l'A-3 en sentit València amb la V-30 en direcció al port requereix lògicament del tall i desviament del trànsit, amb els problemes que implica.

Foment, de qui depèn la decisió, ha decidit desviar el trànsit per l'avinguda del Cid, un dels principals punts d'accés a la ciutat i que registra complicacions diàriament. La V-30, a més de connectar amb el port, serveix d'unió amb els principals municipis de l'Horta Sud. L'efecte recorda al que es va intentar solucionar amb les obres del by-pass de la V-21, la carretera antiga de Barcelona, que desviava tot el trànsit de l'autopista del Mediterrani per l'avinguda d'Aragó a partir del conegut com a 'semàfor d'Europa'.

La mesura no ha agradat gens a l'Ajuntament de València, ja que suposa que camions de gran tonatge envaïsquen la ciutat. L'alcalde, Joan Ribó, critica que el ministeri actue unilateralment i sense consultar al consistori i, segons explica, no haja fet més que posar els cartells uns dies abans.

Les obres, que costaran una mica més de 10 milions d'euros i duraran prop de 6 mesos, requereixen tallar l'accés des de la A-3 sentit Madrid cap a la V-30 en sentit port; tallar el tram que permet desplaçar-se des de la V-30 a Xirivella i el que des d'aquesta ciutat permet accedir cap a la V-30 en sentit port i que utilitzen diàriament centenars de camions procedents de la A-3. Ara, aquests camions han de creuar les avingudes del Cid i de Tres Forques i el Camí Nou de Picanya, ocasionant notables molèsties als veïns.

Per a més inri, assenyala Ribó, la normativa de circulació de la ciutat no permet el pas de camions de més d'una tona, motiu pel qual considera que, “encara que fora per cortesia entre institucions”, la Delegació de Govern hauria d'haver contactat amb l'Ajuntament per a cercar una alternativa. “Ens preocupen els problemes de trànsit que es puguen generar amb els desplaçaments de camions de tonatge alt per aquests carrers, perquè poden col·lapsar”, ha insistit, així com els problemes de soroll i contaminació.

Per la seua banda, el delegat de Govern, Juan Carlos Moragues, assegura que el consistori sabia que s'iniciarien les obres des del 3 de juliol, data en la qual es va comunicar per correu ordinari des de la direcció de Carreteres. El projecte ha sigut criticat pels municipis veïns i preveu sis mesos d'intervencions amb els consegüents embossos.

Les obres de reforma de la V-30 estan projectades i paralitzades des del 2009, quan la intensitat de trànsit en alguns punts superava els 125.000 vehicles diaris. No obstant això, anys abans ja s'alertava de la necessitat de remodelar el by-pass; almenys des del 2007 la Direcció general de Carreteres apuntava problemes de capacitat. El cost global del projecte és aproximadament de 145 milions d'euros i s'executarà per fases per a fer-lo assumible econòmicament. El projecte, a més de l'ampliació de carrils, incorpora la remodelació de l'avinguda del Cid per a fer més fluït l'accés al barri de la Llum i la incorporació de vehicles des de Mislata.

Etiquetas
stats