Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La Diputació aprova un increment del 39% en la partida de conservació de carreteres

Jorge Rodríguez, president de la Diputació, i Pablo Seguí, diputat de Carreteres

Toni Cuquerella

La Junta de Govern de la Diputació de València ha aprovat l'expedient de contractació per als serveis de conservació i manteniment de la xarxa de carreteres de titularitat provincial el pressupost de la qual s'ha incrementat fins als 11,5 milions d'euros a l'any, enfront dels 8,3 milions anuals de l'anterior període.

Es tracta d'un augment del 39% que, tal com ha destacat el president Jorge Rodríguez, “permetrà intensificar les actuacions destinades a la reparació i manteniment de les carreteres valencianes, amb la consegüent millora de la seguretat vial i la reducció de la sinistralitat”.

El contracte, que es licitarà mitjançant un procediment obert subjecte a regulació harmonitzada per un període de 36 mesos, eixirà a concurs per un import global de 34.607.745,83 euros, a raó de 11.535.915,27 euros a l'any, la qual cosa per a una xarxa de 1.800 quilòmetres de vies i que suposa més del 50% de l'extensió de les carreteres en la província, ix a una mitjana de més de 6.300 euros per quilòmetre, la qual cosa ho converteix en “una de les majors inversions en conservació realitzada per una administració pública”, ha afirmat el president.

Per al responsable de l'àrea de Carreteres i Infraestructures de la Diputació de València, el diputat Pablo Seguí, “aquest elevat import reflecteix la prioritat que des de la Diputació es dóna a un servei que és en última instància el que ens permet assegurar que les carreteres puguen utilitzar-se en condicions de normalitat en tot tipus de situacions, fins i tot en situacions climatològiques adverses, com els recents temporals de pluja i neu que hem viscut en les comarques valencianes”.

Entre les tasques més freqüents en matèria de conservació s'inclouen les actuacions de senyalització en la xarxa viària provincial, la neteja de cunetes, el reforç dels ferms que presenten un mal estat i la substitució i renovació d'elements de contenció en mal estat o que puguen resultar perillosos per als usuaris de les carreteres, en aquest cas molt especialment per a aquells que circulen amb moto.

Pablo Seguí ha recordat que “no és tan important fer noves carreteres com consolidar i conservar la xarxa existent, seguint les directrius que ens marca la Unió Europea en matèria de xarxes d'infraestructures”.

En 2017, està previst engegar a més un Pla d'adequació de travessies urbanes, amb l'objectiu de donar un major protagonisme a la mobilitat per als vianants, al que se sumarà un programa d'inversions en els punts de connexió amb el transport col·lectiu a fi de fomentar la intermodalidad en els desplaçaments.

Etiquetas
stats