eldiario.es

9

Edificant, un "pla de xoc" contra els barracons que preveu la construcció de 200 col·legis i instituts

El conseller Vicent Marzà i el president Ximo Puig han presentat aquest dilluns aquesta iniciativa, que preveu una inversió de més de 700 milions d'euros

Contempla una col·laboració amb els ajuntaments, que seran els encarregats de realitzar el projecte, mentre la Generalitat assumirà el cost de les infraestructures

El conseller de Eduación, Vicent Marzà, presenta el programa 'Edificant' en el palau de la Generalitat

El conseller d'Eduació, Vicent Marzà, presenta el programa 'Edificant' al palau de la Generalitat

El nou pla per a la construcció, reforma i millora dels centres educatius de la Comunitat Valenciana, Edificant, contempla una aliança entre la Generalitat i els ajuntaments per a agilitar els tràmits que permeten l'engegada de noves infraestructures educatives.

Edificant, presentat aquest dilluns pel president de la Generalitat, Ximo Puig, i el conseller d'Educació, Vicent Marzà, ha sigut creat com un "pla de xoc contra els barracons" i preveu una inversió superior als 700 milions d'euros per a la construcció de més de 200 col·legis i instituts i la reforma d'altres 500.

Contempla que siguen els ajuntaments interessats els que de forma voluntària s'adherisquen al pla i realitzen el projecte, la contractació i la certificació de l'obra, mentre que la Generalitat es farà càrrec del cost econòmic de les infraestructures educatives.

Ximo Puig ha destacat que l'educació és la "millor política econòmica i social que pot tenir un govern" i ha al·ludit a la importància d'aquesta "aliança més profunda" entre la Generalitat i els Ajuntaments de la Comunitat "per a aconseguir allò que solos" es tardaria a aconseguir.

Per la seua banda, Vicent Marzà ha subratllat que el pla és un instrument que ajudarà a ser més eficients i crear millors infraestructures i aules més dignes sumant els esforços de les diferents administracions.

Comentar

Enviar comentario

Comentar

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha