Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
El Gobierno da por imposible pactar la acogida de menores migrantes con el PP
Borrell: “Israel es dependiente de EEUU y otros, sin ellos no podría hacer lo que hace”
Opinión - Salvar el Mediterráneo y a sus gentes. Por Neus Tomàs

L'Ajuntament de Barcelona retreu a l'Estat la falta d'inversió en el transport de proximitat

Mercedes Vidal

Yeray S. Iborra

La regidora de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, ha expressat aquest dilluns la “disconformitat” del govern municipal amb les aportacions al transport públic de proximitat per part de l'Estat. L'Ajuntament de Barcelona, tal com es va oficialitzar el divendres al Consell de Ministres, rebrà 98,6 milions d'euros de subvenció del govern central, una xifra que s'ha reduït més de la meitat durant els últims anys. Ha passat de 200 milions el 2010 a 98 actualment. L'Ajuntament, però, ha descartat un augment de les tarifes cap a finals d'any. Ara mateix, es troben congelades.

El Consell de Ministres del divendres passat va aprovar les subvencions per al transport públic ordinari i terrestre de viatgers a Madrid, Barcelona i Canàries, per un valor de 126 milions, 98,6 i 25 milions d'euros, respectivament. Des del govern de Colau es considera “imprescindible” que l'Estat mantingui un compormís més ferm amb la mobilitat quotidiana i així reduir el deute superior a 500 milions d'euros que aquest acumula: “també l'Ajuntament ha augmentat la seva partida. Però és necessari que l'Estat faci un esforç amb el transport de proximitat”

Vidal ha recordat que els compromisos de contaminació no es podran complir si no millora el sistema de transport públic i que la responsabilitat sobre el transport de proximitat recau un 25% en l'Ajuntament, un 25% en l'Área Metropolitana i un 50% en la Generalitat, que és qui té cedides les competències.

Per tractar la qüestió tarifària, l'Ajuntament ha obert un espai participatiu pioner perquè la ciutadania es pugui expressar: “Es necessita un transport públic assequible i barat, sobretot en un moment en què les demandes són punyents. Cal fer-lo atractiu per a la ciutadania, el transport”, va remarcar Vidal, que ja havia defensat la necessitat d'un debat públic aquest dilluns en un article publicat a Catalunya Plural. L'espai de participació s'ha obert dins el Pacte per la Mobilitat i ja s'ha fet una sessió inicial amb l'objectiu de recollir criteris i socialitzar quines són les qüestions que més preocupen.

'Recuperar' T-Mobilitat

Un dels contractes sobre el qual el govern de BComú no ha tingut una gran incidència, el de la T-Mobilitat, és una de les preocupacions incipients per al consistori. “Ho vam dir durant la campanya i ho mantenim, aquest és un projecte [T-Mobilitat] que va en contra del bé comú: no és el nostre projecte”, ha afegit Vidal.“Revertir el contracte ja adjudicat tindria un cost de 70 milions d'euros que l'Ajuntament no pot assumir, per això dins del marc legal es vol incrementar el control públic”. Vidal ha assegurat que “hi han vies”, i que s'estan explorant amb la Generalitat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona, amb l'objectiu de renegociar el contracte amb el grup d'empreses que desplegaran la T-Mobilitat a partir de finals d'any.

Etiquetas
stats