“Han estat vuit minuts de descens brusc i no hi ha hagut trucada d'emergència”

El CEO de Germanwings ha comparegut per donar alguns detalls sobre l'accident de l'A320. Thomas Winkelmann ha confirmat que l'aparell ha començat a “perdre altitud d'una manera brusca” a les 10.45 hores. “El contacte es va perdre a les 10.53 hores quan volava a una altitud de 6.000 peus”, ha assenyalat Wikelmann. “Han estat vuit minuts de descens brusc”. El portaveu ha apuntat que es desconeixen les causes de l'accident i que l'aerolínia mantindrà tots els seus vols.
Winkelmann ha assegurat que l'aeronau va superar l'últim “control exhaustiu” que estipulava Airbus. A més, va ser ahir quan va passar el manteniment rutinari a Düsseldorf. El vol entre Barcelona i la ciutat alemanya era el primer trajecte que realitzava l'aeronau en el dia d'avui. “No havia tingut fins ara cap tipus d'incident”, ha apuntat Winkelmann.
Segons el responsable, no hi ha hagut cap trucada d'emergència des de l'aparell, una informació que també ha aportat la direcció general de l'aviació civil francesa, en contra del que havia declarat aquest matí el secretari d'estat de Transports francès.
L'avió havia estat lliurat per Airbus el 1991 i ha volat sense interrupció per Lufthansa fins que la companyia es va cedir a Germanwings. Els tècnics de manteniment van treballar ahir de manera habitual a Düsseldorf. L'últim control exhaustiu es va efectuar l'estiu de 2013.
Segons han informat el responsable de Germanwings, el comandant portava més de deu anys treballant per Lufthansa i Germanwings, amb més de 6.000 hores de vol en airbus. Germanwings s'ha desplaçat a Düsseldorf per conèixer de primera mà i informar a la societat i a les famílies.
Sobre les nacionalitats de les víctimes, Thomas Winkelmann ha afirmat que, segons les estimacions, el nombre d'alemanys podria ascendir a 67, però que les xifres encara no eren oficials. Sobre la procedència de la resta de passatgers, el responsable de la aeolínea ha apuntat que no comptaven amb aquesta informació, atès que no consta en les dades de la facturació dels passatgers. Segons ha valorat el portaveu, aquesta informació pot trigar bastant en conèixer-se.
Per la seva banda, el gabinet de crisi del Govern d'Espanya ha informat que a la llista de passatgers figuren “45 cognoms espanyols”.
Davant d'una pregunta sobre possibles problemes informàtics, Winkelmann ha afirmat que considera “poc probable” que aquest sigui la raó. “Hem reemplaçat els ordinadors de bord i hi ha una nova versió sobre els nostres avions”, ha explicat. El portaveu ha defensat que la companyia fa un “rigorós seguiment de tots els procdimientos establerts per l'aviació civil internacional”.
“És molt trist haver de dir això un dia com avui però estem molt satisfets de seguir les normes de seguretat dels nostres empleats tècnics i de manteniment”, ha afegit. “Quan tinguem notícies de les causes es prendran mesures immediates perquè un accident així no es pot repetir”.