Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Puigdemont estira la cuerda pero no rompe con Sánchez
El impacto del cambio de régimen en Siria respaldado por EEUU, Israel y Turquía
OPINIÓN | 'Pesimismo y capitalismo', por Enric González
Sobre este blog

Secció de cultura de l'edició valenciana d'elDiario.es.

El Museu de Belles Arts de València tanca l’any amb quasi un 20% més de visites

Un grup de visitants en el Museu de Belles Arts de València.

0

El Museu de Belles Arts de València ha sigut visitat durant l’any 2019 per 177.137 persones, fet que suposa un augment de quasi el 20 % respecte a l’any anterior, segons informa el museu en un comunicat.

En aquest augment de visitants ha influït l’obertura de la V Fase del Museu amb l’exposició ‘L’inici de la pintura moderna a Espanya: Sorolla i el seu temps’, que ha permés mostrar la producció dels artistes valencians del segle XIX i principi del segle XX, un període pictòric molt sol·licitat pels valencians.

La incorporació de 125 nous quadres de pintors com Joaquim Sorolla, Antoni Muñoz Degraín, Cecili Pla, Ignasi Pinazo Camarlench, Josep Mongrell, Antoni Fillol i Horaci Ferrer, entre altres, ha sigut una bona excusa per a tornar a visitar el Museu de Belles Arts de València en aquest 2019.

A més de la col·lecció permanent del Museu, s’han programat exposicions temporals i s’ha presentat la restauració d’obres d’art acompanyades amb recursos didàctics i divulgatius per als més menuts.

Al final de març es mostrava l’especial relació d’amistat entre el pintor Pablo Picasso (1881-1973) i l’escriptor Camilo José Cela (1916-2002), a través de la correspondència que van mantindre durant anys, de fotografies de la seua vida en comú, de dibuixos, linòleums i linografies de Picasso, de ceràmiques i llibres realitzats pels dos en l’exposició ‘Picasso-Cela: dibuixos, escrits i ceràmiques. Col·lecció Gabarrón’.

Així mateix, al juny s’obria al públic la mostra ‘Vicent Rodes Aries. L’estudi del natural, de l’acadèmia al romanticisme’ que descobria la figura del pintor alacantí especialitzat en el retrat al pastel i que va retratar la burgesia valenciana i catalana del començament del segle XIX.

El mes de juliol es va inaugurar l’exposició d’escultures ‘Gypsum, formant artistes. L’estatuària clàssica de l’Acadèmia i la Facultat de Belles Arts de València’, organitzada per la Universitat Politècnica de València i en la qual es mostraven rèpliques d’estàtues clàssiques fetes en els segles XVIII-XIX i que els estudiants de la Facultat de Belles Arts continuen prenent com a models actualment en els seus treballs d’investigació.

Coincidint amb els actes commemoratius del 9 d’Octubre, el Museu va exposar la predel·la del ‘Retaule de Sant Jordi o del Centenar de la Ploma’, la restauració del qual s’està realitzant per part de l’Institut Valencià de Conservació, Restauració i Investigació (IVCR+i) perquè els ciutadans pogueren contemplar aquesta peça única que representa la batalla del Puig, en una de les escenes principals, la qual va obrir les portes a la conquesta de València en 1238. La predel·la d’aquest retaule ha sigut traslladada a València procedent del Victòria & Albert Museum per a la seua restauració i investigació.

Actualment està oberta l’exposició ‘Teste Grottesche’, d’aiguaforts dels segles XVI i XVII basats en els dibuixos sobre caps grotescos que realitzava Leonardo da Vinci, i que s’exhibirà fins al pròxim 1 de març.

També ocupa un lloc destacat en el Museu la restauració de l’obra ‘Mare de Déu del Gremi dels Moliners’, una taula gòtica del Mestre de Perea recuperada per l’IVCR+i i que es pot contemplar juntament amb una explicació audiovisual sobre el procés de recuperació.

Sobre este blog

Secció de cultura de l'edició valenciana d'elDiario.es.

Etiquetas
stats